„Achema“, produkciją į Ukrainą nukreipusi per Latviją ir Rusiją, skaičiuoja, kad dėl to papildomi įmonės kaštai gali siekti 1–5 mln. eurų per metus. Bendrovės atstovė teigia, kad papildomos išlaidos susijusios su padidėjusiais transportavimo kaštais.
„Vežant geležinkeliu į Ukrainą tranzitu per Latviją ir Rusiją, pervežimo kaštai yra nuo 22 iki 35 eurų tonai didesni nei vežant per Baltarusiją – įvertinus mūsų vidutiniškai per metus parduodamus kiekius, nuo 50 iki 141 tūkst. tonų, papildomi geležinkelių kaštai yra nuo 1,1 mln. iki 4,9 mln. eurų per metus (...) Kas, be jokios abejonės, išaugino logistikos kaštus bei padidino finansinę naštą mums ir mūsų klientams“, – BNS teigė „Achemos“ atstovė Jolita Macelytė.
Minskas nuo vasario 7-osios neįleidžia traukinių iš Lietuvos stočių, tranzitu per Baltarusiją vežančių mineralines bei chemines trąšas ir naftos produktus. Iki tol beveik visą produkciją į Ukrainą „Achema“ veždavo būtent per šios valstybės teritoriją.