Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Linava“: dėl EK siūlymo Lietuva gali netekti iki 3 proc. BVP

Dėl Europos Komisijos (EK) siūlymo, pagal kurį ES šalių vežėjai privalės reguliariai grąžinti vilkikus į jų registracijos šalį, Lietuva gali netekti iki 3 proc. bendrojo vidaus produkto (BVP), perspėja Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“.
Vilkikai kelyje „Via Baltica“
Vilkikai kelyje „Via Baltica“ / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Anot „Linavos“ sekretoriaus transporto politikai Tomo Garuolio, reikalavimas vilkikams periodiškai grįžti į jų registracijos šalį yra protekcionistinis ir nukreiptas prieš periferines ES valstybes.

„Šis pasiūlymas mus, kaip periferines valstybes, stumia į nevienodą padėtį, nes grįžimas į registracijos šalį yra nukreiptas prieš periferines valstybes. Dabar turime priėjimą prie rinkos, galime įvežti krovinius laisvai visoje Europoje, bet norima primesti prievolę po tam tikro laiko sugrąžinti vilkiką į Lietuvą. Mes tai traktuojame kaip protekcionistines priemones ir tam nepritariame“, – BNS sakė T. Garuolis.

Jo teigimu, šiam EK siūlymui be Baltijos šalių taip pat priešinasi Lenkija, Ispanija, Portugalija bei Airija. Anot T. Garuolio, jei EK siūlymui visgi būtų pritarta, Lietuvai ir kitoms valstybėms, kuriose transporto sektorius yra svarbus, tai reikštų prarastas darbo vietas ir sumažėjusį BVP.

„Mes esame valstybė, kuri specializuojasi transporte. Mes vežame svetimus krovinius. Jei situacija Briuselyje mums klostytųsi nepalankiai, mes greičiausiai netektume apie 3 proc. BVP“, – tvirtino T. Garuolis.

Anot jo, pagrindinis sunkvežimių grįžimo į registracijos šalį pasiūlymo iniciatorė yra šiuo metu ES pirmininkaujanti Austrija. T. Garuolis viliasi, kad dėl stringančių derybų galutinis sprendimas dėl EK siūlymų nusikels į pirmąjį 2019-ųjų pusmetį, kaip ES pirmininkaus šiam pasiūlymui nepritarianti Rumunija.

„Matome, kad šiuo metu Europos Parlamente link susitarimo einama sunkiai, o tai rodo, kad (Europoje - BNS) ateina suvokimas, kuo šis pasiūlymas gali grėsti“, – tvirtino T. Garuolis.

EK teikiamus Mobilumo paketo pasiūlymus Grace (Austrija) pirmadienį aptarė Lenkijos, Latvijos, Estijos, Bulgarijos, Vengrijos, Maltos ir Airijos ministrai bei ministerijų atstovai. Pasak susisiekimo ministro Roko Masiulio, Baltijos šalys yra susirūpinusios dėl EK pasiūlymo, kad vežėjai privalės nuolat grąžinti tuščią vilkiką į registracijos šalį.

Susisiekimo ministro nuomone, toks reikalavimas būtų protekcionistinis, nepalankus ES pakraščiuose esančioms valstybėms ir varžytų vežėjų lankstumą. Privalomas tuščių vilkikų grįžimas taip pat turėtų didelį neigiamą poveikį aplinkai.

Be to, nuogąstaujama, kad naujos vairuotojų komandiruočių taisyklės suskaldys Europos tarptautinio transporto rinką, nes nustatys skirtingas sąlygas šalims, kurių vežėjai dirba dvišaliu pagrindu.

Austrija dėl Mobilumo paketo pasiūlymų siekia susitarti iki gruodžio 3 dienos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai