„Linava“ patvirtino pirmąjį savo veiklos istorijoje etikos kodeksą

Lietuvos vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidiume patvirtintas etikos kodeksas, kurio laikytis privalės ne tik asociacijai priklausančios transporto įmonės ir jų darbuotojai, bet ir pretendentai tapti šios organizacijos nariais. Taip formuojamos ir naujos tradicijos, siekiant padėti darbdaviams rasti geriausius sprendimus su darbuotojais dėl darbo sąlygų, teigiama asociacijos pranešime spaudai.
Sunkvežimiai prie Medininkų pasienio posto laukia leidimo įvažiuoti į Baltarusiją
Sunkvežimiai / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Asociacijos „Linava“ prezidento Romo Austinsko teigimu, tai pirmasis tokio pobūdžio dokumentas per visą asociacijos veiklos laikotarpį, turintis didžiulę reikšmę tolimesnėms veiklos kryptims.

„Šis žingsnis, galima sakyti, yra tarsi asociacijos atsinaujinimas. Nepaisant to, kad mūsų nariai – transporto srityje dirbančios įmonės, etikos kodekse didelis dėmesys skiriamas ir jų darbuotojams. Numatyta, kad kuriant darbo santykius, darbdaviai privalo vadovautis ilgalaikio bendradarbiavimo, skaidrumo, sąžiningumo, pagarbos, taktiškumo, pasitikėjimo principais bei atsakingai vykdyti įsipareigojimus darbuotojams“, – sako prezidentas R.Austinskas.

Anot generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo, šiems pokyčiams turėjo įtakos ne tik noras atsinaujinti, bet ir viešoje erdvėje vis pasirodančios istorijas apie mūsų šalies transporto sektoriaus įmonių ir darbuotojų nesėkmes užsienio rinkose, tarpusavio nesusikalbėjimą, ypač darbo santykių, apmokėjimo klausimais.

„Pavyzdžiui, yra įmonių, nepriklausančių mūsų asociacijai, kurios neturi transporto priemonių ir reikalingų veiklai vykdyti licencijų, o įdarbina vairuotojus iš trečiųjų šalių ir išnuomoja juos Europos šalių vežėjams. Taip neturėtų būti. Tad norime būti tie, kurie savo atstovaujamo sektoriaus problemas spręsime aktyviau patys – keisdami ne tik rinkoje susiformavusias tradicijas, kurios kenkia sąžiningiems rinkos dalyviams, bet ir teikdami siūlymus Vyriausybei, Seimui ir kitoms institucijoms, kaip spręsti per ilgą laiką susiformavusias problemas“, – sako Z.Buivydas.

Būtent todėl, jo teigimu, artimiausiu metu asociacijoje numatyta įkurti pasitikėjimo liniją, į kurią anonimiškai galėtų kreiptis neteisybę patiriantys įmonių darbuotojai. Vertinsime kiekvieną atvejį, analizuosime ir ieškosime sprendimų, kaip galime padėti nukentėjusiems vairuotojams.

„Jei paaiškėtų, kad taip elgiasi mūsų asociacijos nariai, pagal etikos kodeksą, galima taikyti įspėjimą, sustabdyti narystę ar net pašalinti iš asociacijos. Tai reiškia, kad būsime kur kas aktyvesni ir atidesni įmonėms, kurioms nėra mūsų narėms, bet ir jų darbuotojams. Mums svarbus viso transporto sektoriaus įvaizdis ir žmonių pasitikėjimas“, – sako Z.Buivydas.

Etikos kodekso patvirtinimas – tik pradžia, kuriant pasitikėjimu, pagarba ir sąžiningumu grįstą kultūrą transporto versle.

Taip pat siekiant padėti įmonėms ir darbuotojams susikalbėti bei rasti geriausius sprendimus, asociacija „Linava“ vykdo derybas su įvairiomis vežėjų profsąjungomis. Planuojama, kad artimiausiu metu bus pasirašyta viena pirmųjų kolektyvinių šakinių sutarčių – su profesinėmis sąjungomis, kurios atstovauja tolimųjų reisų vairuotojus. Tai – labai svarbus pasiekimas, nes vežėjai rodo pavyzdį kitiems sektoriams, kuriuose to nėra.

Transporto sektorius Lietuvoje yra labai didelis – jame dirba apie 70 tūkst. vairuotojų iš įvairių įmonių. Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) duomenimis, 2020 metais transporto ir saugojimo sektorius sumokėjo beveik 700 mln. eurų mokesčių. Pagal sumokamus mokesčius, transportininkai yra trečioje vietoje kaip daugiausiai sumokantys o tai yra didelis indėlis į šalies ekonomiką.

Etikos kodeksą galima rasti čia.

„Linava“ yra didžiausia asociacija, kuri vienintelė atstovauja transporto sektorių Lietuvoje ir užsienyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis