Vežėjų atstovai kreipėsi į Finansų ir Susiekimo ministerijas bei Lietuvos muitinę, kad būtų padidinti pasienio kontrolės punktų pajėgumai ir vilkikų pralaidumas, ketvirtadienį pranešė „Linava“.
„Kadangi situacija negerėja jau dvi savaites ir suprantame, kad Lietuvos muitinė savarankiškai imtis didinti pajėgumų nėra pajėgi, prašome ir valdžios institucijų nedelsiant padėti imtis veiksmų spręsti situaciją. (...) Kuo ilgiau bus delsiama, tuo labiau tikėtina, jog turėsime ir didžiausią krizę Lietuvos pasienio ir transporto sektoriaus istorijoje“, – pranešime sakė „Linavos“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas.
Anot jo, panaši vilkikų eilių krizė buvo kilusi vasarį, tad valstybė galėjo būti pasiruošusi iš anksto.
Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje ketvirtadienį ryte laukė apie 1,4 tūkst. krovininių transporto priemonių – maždaug šimtu mažiau nei trečiadienį, patikros juose reikia laukti nuo 21 iki 50 valandų.
Pasienio kontrolės punktų direkcijos ketvirtadienio ryto duomenimis, Medininkuose eilėje laukė 520 (trečiadienį – 530), Raigarde – 317 (386), Šalčininkuose – 380 (400) vilkikų, tuo metu Lavoriškėse eilė padidėjo iki 220 (200) vilkikų.
Valstybinės sienos apsaugos tarnyba teigia, kad eilės Lietuvoje kaupiasi dėl Lenkijos–Baltarusijos pasienyje uždarytų kontrolės postų, sugriežtintos muitinės patikros bei tokiems srautams nepritaikytos infrastruktūros.
Muitinės departamentas birželio 5-osios taiko sugriežtintą patikrą užkardant galimą sankcijų apėjimą ir prekių patekimą į Rusiją – vežėjai privalo pateikti tai įrodančius dokumentus, tačiau ne visi juos turi.
Lenkija nuo birželio 1-osios uždraudė įvažiuoti Rusijos ir Baltarusijos vilkikams.