„Linava“ priešinasi dienpinigių apmokestinimui: vežėjai žlugs, o vairuotojams ir taip gerai

Apmokestinus dienpinigius, kurie dabar sudaro didelę dalį vairuotojų atlyginimų, vežėjai būtų priversti didinti savo paslaugų kainas, pranešime spaudai teigia „Linavos“ atstovas. Dėl to dalis jų žlugs, o vairuotojai, palyginti su didžiąja dauguma šalies darbuotojų, anot jo, ir taip gerai gyvena.
Vilkikų eilė prie Kalė uosto
Vilkikų eilė prie Kalė uosto / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Pranešime cituojamas „Linava“ Prezidiumo narys, bendrovės „Ortima“ vadovas Marjanas Svirko, anot kurio, labiausiai nukentėtų smulkios ir vidutinės įmonės.

„Lietuviai neturėtų jokių šansų varžytis su kaimynais lenkais ar kitais regiono vežėjais, kur taip pat didesnę vairuotojų pajamų dalį sudaro dienpinigiai. Įmonės be jokių apribojimų perkeltų verslą į kitas ES šalis ar Baltarusiją, Rusiją, taigi pirmiausia nukentėtų patys dirbantieji. Akivaizdu, kad toks vieno sėkmingiausių sektorių „nukraujavimas“ reikštų kur kas didesnį nedarbą, skurdą ir emigraciją“, – cituojamas M.Svirko.

Pasak jo, vidutinės tolimųjų reisų vairuotojų darbo pajamos du kartus ir daugiau viršija šalies vidurkį. Tiesa, dauguma jų oficialiai gauna minimalų atlyginimą, o kitos pajamos yra dienpinigiai, kurie nėra vertinami, skaičiuojant žmogaus stažą, pensiją, kitas socialines, pavyzdžiui, nedarbingumo, išmokas.

„Nemaža dalis vairuotojų papildomai savarankiškai kaupia pensiją privačiuose fonduose. Šalyje, kur gydytojai ir mokslininkai uždirba 500 eurų, nėra labai sąžininga kalbėti apie tariamai tragišką vairuotojų padėtį. Manau, ji viena geresnių lyginant su absoliučia dauguma dirbančiųjų“, – cituojamas vežėjų atstovas.

Pranešime spaudai cituojamas ir Laisvosios rinkos instituto prezidentas Žilvinas Šilėnas, pasak kurio, dienpinigių apmokestinimas vairuotojams nebūtų naudingas.

Jei, pavyzdžiui, 850 eurų vertės dienpinigiai būtų apmokestinti „Sodros” įmokomis, kažkas – įmonė arba darbuotojas – turės „Sodrai” sumokėti apie 300 eurų. Nesvarbu, kam ši našta bus „užkrauta” – darbuotojui, ar įmonei, realiai tai būtų darbuotojo apmokestinimas.

„Ar apsimoka vairuotojui? Paskaičiuokime. Apmokestinus dienpinigius 300-ais eurų per mėnesį, vairuotojas per 30 metų „Sodrai” sumokėtų 108 000 eurų . Pagal 2017 metų „Sodros” pensijos skaičiuoklę, sumokant po papildomus 300 eurų, vairuotojo senatvės pensija padidėtų apie 200 eurų per mėnesį. Kiek metų reikia gyventi išėjus į pensiją, kad bent atgautum savo sumokėtus 100 000 eurų? Apie 42 metus. Jei į pensiją išeitumėte 65 metų, reikėtų gyventi iki 107 metų amžiaus, kad per didesnę senatvės pensiją atgautumėte „Sodros” įmokomis apmokestintus dienpinigius”, – teigia Ž.Šilėnas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis