Frakcijos posėdyje užsienio reikalų ministro Lino Linkevičiaus bus klausiama, kaip sprendžiamos problemos dėl Rusijos muitininkų vykdomos itin sugriežtintos iš Lietuvos gabenamų krovinių patikros. Pats ministras sako, kad Lietuva siekia pasitelkti Europos Sąjungos institucijas, taip pat Rusijos pareigūnus. Esą faktų, kad Rusijos žingsniai paremti politiniais motyvais nėra, bet tokių prielaidų gali būti. Oficialios informacijos, kad patikros itin sugriežtintos taip pat nėra, tačiau vežėjų nerimo signalai pasirodė dar praėjusį ketvirtadienį.
Pasak vežėjų asociacijos prezidento, kroviniams taikomas specialus muitinės režimas „pakrovimo šalis – Lietuva“.
„Tai yra šimtaprocentinis patikrinimas, tai reiškia, kroviniai buvo pilnai iškraunami ir dabar iškraunami, imami pavyzdžiai, jie perduodami ekspertizei, prekių kilmė,p rekių atitikimas kodams, prekių kainų lygmuo ir atliekama analizė“, – aiškino vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius.
Rusija šiuo metu yra svarbiausia Lietuvos eksporto partnerė.
„Patikrinimai mus stumia į nuošalę. Tikrai esame šiek tiek sunerimę, nes ne kartą esame turėję tam tikrų nepatogumų būtent susijusių su Rusijos muitine“, – tęsė A. Kondrusevičius.
Dėl šių veiksmų Rusijos ambasadoriui Lietuvoje įteikta diplomatinė nota. Pasak užsienio reikalų ministro, įtikinamų paaiškinimų nesulaukta.
Nuo rugpjūčio 30-osios nuodugniai Lietuvos ir Rusijos pasienyje tikrinami ir tik Lietuvoje registruoti lengvieji automobiliai. Paskutinį kartą mūsų šalies vežėjai Rusijos pasienyje strigo prieš ketverius metus. Tada jie buvo statomi į atskirą eilę.