„Jeigu mano asmenine nuomone, aš neaštrinčiau situacijos, kuri ir taip aštri. Mes buvome informuoti apie kelių mokestį dvišalėje komisijoje rugsėjį ir sutikome tai ramiai, kadangi kiekviena valstybė turi teisę spręsti dėl kelių mokesčių“, – BNS sakė E.Mikėnas.
Tačiau jis pabrėžė, kad politiškai tokius klausimus sprendžia Užsienio reikalų ministerija kartu su Susisiekimo ministerija: „Jeigu toks sprendimas buvo, matyt, buvo reikalinga“.
Anot jo, konkurencinė aplinka Lietuvos vežėjams nepablogės, tačiau neaišku, ar pavyks perkelti padidėjusias sąnaudas klientams.
„Mokestis įvestas ne vien Lietuvai, o visai Europai, NVS ir net patiems rusų vežėjams. Čia nėra diskriminacinių sąlygų. (...) Tiek Rusija, tiek mes turėjome lengvatines sąlygas.
Dabar tos sąlygos panaikintos. (...) Ne visas sąnaudas pavyksta perkelti galutiniam vartotojui, kadangi šiuo metu pelningumas labai mažas, sunku pasakyti, kaip pavyks perkelti išlaidas“, – aiškino „Linavos“ vadovas.
Anot jo, dėl naujos mokėjimo sistemos praėjusią savaitę buvusios eilės pasienyje jau dingo.
„Nuo pirmadienio padėtis stabilizavosi ir eilių praktiškai nėra. Yra viena problema, kuri kelia nerimą vežėjams, kad vežėjai laukdami elektroninio patvirtinimo, ilgokai nesulaukia to atsakymo. O šiaip, mūsų manymu, Rusija susitvarkė labai greitai, palyginti su kitomis šalimis, kurios diegė tokias sistemas“, – tikino E.Mikėnas.
Jis negalėjo atsakyti, koks krovinių srautas šiuo metu yra į Rusiją, o į ją gabena 554 šalies įmonės.
Lietuvos užsienio reikalų ministerija antradienį išsiuntė notą Rusijos užsienio reikalų ministerijai dėl sunkiasvoriams automobiliams įvesto kelių mokesčio – joje rašoma, kad lapkričio 15 dieną įvestas naujas kelių mokestis neatitinka dvišalio Lietuvos ir Rusijos susitarimų, pagal kuriuos Lietuvos vežėjai naudojosi lengvata ir nemokėjo už kelius Rusijoje.