Kai kurie miestai jau ėmėsi panašių dalinių priemonių, tačiau Transporto ministerija pranešė, kad tai bus pirmas kartas, kai sprendimas dėl nemokamos viešojo transporto sistemos apims visą šalį.
Nemokamas transportas, vadinamas „svarbia socialine priemone“, palies maždaug 40 proc. namų ūkių ir, tikėtina, leis kiekvienam namų ūkiui sutaupyti maždaug 100 eurų per metus.
Ši priemonė yra plano, skirto sumažinti eismo spūstis, dalis.
Asmeniniai automobiliai yra dažniausiai naudojama transporto priemonė Liuksemburge.
„TNS Ilres“ 2018 metais atlikto tyrimo duomenimis, automobiliai buvo naudojami 47 proc. verslo kelionių ir 71 proc. asmeninių kelionių.
Tik 32 proc. atvejų į darbą buvo renkamasi vykti autobusais, o traukiniais – 19 procentų.
Paryžiuje, atvirkščiai, 68,6 proc. darbuotojų naudojasi viešuoju transportu, rodo Prancūzijos statistikos instituto „Insee“ duomenys.
Sostinėje Liuksemburge, kur jau kelerius metus vyksta tramvajų sistemos statybos, susidaro itin didelės spūstys.
Pirmoji tramvajų tinklo atkarpa veikia nuo 2017 metų pabaigos, tačiau darbai tęsis dar kelerius metus, kad pietinė sostinės dalis būtų sujungta su šiaurine, kur yra įsikūręs oro uostas.
„Sistemingos ir nuolatinės investicijos yra būtina sąlyga viešojo transporto patrauklumui skatinti“, – pažymėjo transporto ministras Francois Bauschas.
Šiuo metu iš 2 eurus kainuojančių bilietų pardavimo surenkama iki 41 mln. eurų per metus – ši suma, vyriausybės teigimu, sudaro vos 8 proc. metinio 500 mln. eurų biudžeto. Dabar šią sumą kompensuos iždas.
Nemokai nebus galima važiuoti tik pirmąja klase traukiniais ar dalimi naktinių autobusų.