2023 03 01 /18:05

„LTG Cargo“ vadovė: sausį–vasarį atmesta 9 proc. paraiškų vežti baltarusiškus krovinius

Įtarus bandymus apeiti sankcijas sausį ir vasarį „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės krovinių vežimo bendrovės „LTG Cargo“ atmetė 9 proc. iš 3,7 tūkst. Baltarusijos subjektų paraiškų gabenti krovinius, sako įmonės vadovė Eglė Šimė. Pasak jos, nustačius galimą sankcijų apėjimą į Lietuvą šiemet nebuvo įleista puspenkto šimto vagonų.
Spaudos konferencija apie stiprinamą krovinių gabenimo kontrolę
Spaudos konferencija apie stiprinamą krovinių gabenimo kontrolę / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Kalbant apie šiuos metus, per pirmuosius du mėnesius esame gavę tris tūkstančius septynis šimtus paraiškų krovinių gabenimui iš Baltarusijos. Iš šito skaičiaus devyni procentai buvo atmesti įtarus sankcijų apėjimo atvejus“, – žurnalistams Kenos geležinkelio stotyje trečiadienį sakė E.Šimė.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Spaudos konferencija apie stiprinamą krovinių gabenimo kontrolę
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Spaudos konferencija apie stiprinamą krovinių gabenimo kontrolę

„Į Lietuvos teritoriją per pirmus du mėnesius neįleidome 453 vagonų identifikavę, kad yra bandomos apeiti sankcijos“, – pridūrė „LTG Cargo“ vadovė.

Pasak jos, sankcijas dažniausiai bandoma apeiti gabenant medieną, metalo gaminius, trąšas bei anglį.

LTG atsparumo direktorius Edvinas Kerza teigė, jog apie bandymus apeiti sankcijas yra informuoti ir „Latvijos geležinkeliai“. Pasak jo, per Latviją į Lietuvą taip pat gabenamos trąšos, tačiau kaimyninėje šalyje sankcijų apėjimo atvejų nenustatyta, o paskutinis tikrintas krovinys buvo su trąšomis iš Uzbekistano.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Edvinas Kerza
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Edvinas Kerza

„Kolegos patikino, kad atidžiai žiūri, stebi, darėme kelias fizines tokių krovinių patikras ir nenustatėme sankcijų apėjimo atvejų“, – teigė E. Kerza.

„Paskutinis krovinys (iš Latvijos – BNS), kurį tikrinome, buvo (trąšos – BNS) iš Uzbekistano“, – teigė LTG atstovas.

„Mes kalbame apie sankcionuotas Baltarusijos bendroves, tačiau tokias trąšas gamina ir kitos valstybės, kaip Kazachstanas, Uzbekistanas – tokioms trąšoms ribojimai nėra įvesti“, – pridūrė jis.

E. Kerza teigė esąs įsitikinęs, jog šiuo metu baltarusiškas karbamidas į Lietuvą nekeliauja: „Neturiu net menkiausios prielaidos manyti, kad galėtų būti tokia tikimybė“.

LTG atstovas pakartojo, kad iki vasario vidurio buvo atmesta „arti 15“ paraiškų gabenti krovinius iš Baltarusijos.

„Ten, kur buvo iš anksto žinoma tiksliai, kad yra mėginama apeiti sankcijas, jų ir neįleidome. Kita dalis buvo įleista dėl tos priežasties, kad įtariame suklastojus dokumentus – nebuvo pagrindų iš karto atmesti krovinį. Vėliau juos įsileidus į Lietuvos teritoriją buvo atliekamos ir cheminės laboratorijos patikros, ir dokumentų patikros, ir, kaip šiandien žinome, teisėsauga juos yra sulaikiusi“, – sakė E. Kerza.

E. Šimė informavo, jog siekiant užkirsti kelią sankcijų apėjimui nuo trečiadienio įsigalioja nauja krovinių vežimo paraiškų derinimo tvarka, kuri LTG leis turėti daugiau duomenų apie krovinius bei jų pervežime dalyvaujančias įmones.

„Pagrindinis pasikeitimas yra tas, kad dar prieš pateikdami paraiškas klientai turės pateikti žymiai daugiau dokumentų apie pervežamą krovinį ir apie tame pervežime dalyvaujančius subjektus“, – teigė E. Šimė.

„Tai labai stipriai išplės mūsų patikrinimo apimtį“, – pridūrė ji.

E. Šimė teigė, jog pernai krovinių srautas iš Baltarusijos į Lietuvą sumažėjo 62 proc., arba 2,2 mln. tonų.

„Šis sumažėjimas yra įvykęs dėl pritaikytų tarptautinių sankcijų ir kai kurių mūsų partnerių, klientų pasirinkimo nebedirbti su baltarusiškais partneriais“, – teigė E. Šimė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis