„LTG Cargo“ stabdo sutartis su Birių krovinių terminalu

„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ stabdo sutartis su Klaipėdos uosto krovos bendrove Birių krovinių terminalas (BKT), dalyvavusia vežant ir kraunant baltarusišką karbamidą apeinant Vakarų sankcijas.
„LTG Cargo“
„LTG Cargo“ / „Lietuvos geležinkelių“ nuotr.

„Šią savaitę „LTG Cargo“ oficialiu raštu informavo BKT, jog iki išsamaus patikrinimo stabdomos su bendrove sudarytos sutartys“, – BNS pranešė LTG.

Anot jos, grupė su BKT turi tris skirtingas paslaugų sutartis, pavyzdžiui, dėl vežimų organizavimo ar naudojimosi informacine sistema „E. krovinys“.

Didžiausias BKT akcininkas Igoris Udovickis praėjusią savaitę BNS tvirtino, kad įmonė neturi sutarčių su LTG, o terminalas krauna tik tai, kas suderinta su valstybės institucijomis. Gauti jo komentaro iki penktadienio BNS nepavyko.

„LTG Cargo“ teigia turinti įrodymų, kad BKT dalyvavo vasario pradžioje į Lietuvą iš Baltarusijos įvežant 15 vagonų su karbamidu, pagamintu bendrovėje „Grodno Azot“, kuriai taikomos Europos Sąjungos (ES) sankcijos.

„Kaip rodo vežimo paraiškų duomenys, bendrovė BKT dalyvavo vežimo procese kaip krovos kompanija“, – teigia LTG.

Pasak LTG, sutartis su BKT būtų atnaujintos, jei ji įrodys, kad laikosi tarptautinių sankcijų, jos netaikomos ir įmonei.

„Jeigu bendrovė norėtų atnaujinti paslaugų teikimą, jos prašoma pateikti deklaraciją dėl Lietuvoje įgyvendinamų tarptautinių sankcijų laikymosi ir kompetentingos Lietuvos institucijos išvadą, kad įmonei netaikomos sankcijos, įskaitant ir netiesiogiai per nuosavybės teisę arba kontrolę“, – teigia LTG.

BKT iki 2022 metų vasario per metus kraudavo maždaug 11 mln. tonų „Belaruskalij“, valdančios 30 proc. jo akcijų, trąšų. Klaipėdos įmonė turėjo ambicijų plėstis ir krauti 16 mln. tonų baltarusiškų kalio trąšų.

„LTG Cargo“ prieš savaitę vienašališkai nutraukė sutartį su baltarusiško karbamido krovinio ekspeditore, Klaipėdos bendrove „Uosto vartai“, šiai nepatvirtinus krovinio kilmės.

Tiriamosios žurnalistikos centras „Siena“ anksčiau pranešė, kad „Uosto vartai“ ir BKT galėjo dalyvauti iš Baltarusijos į Lietuvą įvežant karbamido trąšas iš sankcionuotos bendrovės „Grodno Azot“.

Pasak „Sienos“, karbamidas buvo vežamas iki BKT Klaipėdos uoste, o krovinio kelionėje dalyvavo Kauno bendrovė „Rogera“, Klaipėdos „Girera“, Baltarusijos „Technospectrading“, Dubajuje veikiančios krovos kompanijos „DP World“ padalinys.

Klaipėdos prokuratūra ir muitinė sausio 13 dieną pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl galimos karbamido trąšų kontrabandos. Teigiama, kad ji sustabdyta, tačiau bandymų vežti įvairias kitas sankcionuojamas prekes per Lietuvą vis dar esama.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs