Anot „LTG Infra“ vadovo Vyčio Žalimo, dirbant kartu su Susisiekimo ministerija rastas sprendimas, kaip finansuoti šių svarbių pervažų modernizavimą ir taip užtikrinti dar patogesnį bei saugesnį eismą per jas. Pervažų modernizacijai bus skiriamos ES lėšos iš Susisiekimo ministerijos administruojamos 2021-2027 metų Europos Sąjungos investicijų programos.
„Geležinkelių transportas ne tik mažiausiai aplinką teršianti, bet ir dideliu saugumu išsiskirianti transporto rūšis. Ir nors geležinkeliuose nelaimingų atsitikimų nutinka itin mažai, mes dedame dideles pastangas, kad nelaimių skaičius nuolat mažėtų, o žūčių geležinkelyje visiškai neliktų. Nuosekliai siekdami šių tikslų imamės kompleksinių infrastruktūros tobulinimo ir edukacinių priemonių.
Pervažų modernizavimas viena tokių priemonių, kurių metu įdiegsime papildomas saugumo priemones pervažose, kurios padės užtikrinti ne tik saugų traukinių, automobilių ir pėsčiųjų eismą geležinkelio pervažose, bet ir pagerins socialinę gyventojų aplinką”, – sako „LTG Infra“ vadovas Vytis Žalimas.
„LTG Infra“, atlikusi visų 526 geležinkelio tinklo viešo naudojimo pervažų multikriterinę analizę, atrinko modernizuoti 24 svarbiausias pervažas, kurios patenka į IXB (Vilnius – Klaipėda) ir IXD (Kaišiadorys – Kybartai) geležinkelių transporto koridorius bei kitus svarbius magistralinius ir regioninius koridorius.
Pirmame pervažų saugumo didinimo programos etape modernizuojama 10 prioritetinių pervažų tarptautiniame geležinkelių transporto koridoriuje Vilnius–Klaipėda.
Viena iš šių pervažų jau modernizuota 2022 metais. Pagal šią sutartį bus modernizuojamos pervažos esančios geležinkelio ruožo Lentvaris-Vievis 4729 automobilių kelyje, Šilėnų geležinkelio stotyje, Radviliškio ruožo Dariaus ir Girėno g., Basanavičiaus g., Bokšto g., ruožo Radviliškis-Šilėnai Pušų g., Radviliškyje, ruožo Kyviškės-Kena 5223 ir 5224 automobilių keliuose bei ruožo N.Vilnia-Kyviškės Pramonės g., Vilniuje.
Geležinkelio pervažose bus įrengtos tarptautinės geležinkelių sąjungos standarte UIC 762 numatytos techninės priemonės, kurios sudarys galimybes prioritetinėse pervažose reikšmingai padidinti traukinių, automobilių ir pėsčiųjų eismo saugą.
Rangovas turės atnaujinti pervažų signalizacijos įrangą, dvejose pervažose įrengti pėsčiųjų tako signalizacijos sistemą. Taip pat bus įrengiami viso automobilio kelio važiuojamosios dalies atitvėrimo užtvarai, įrengiamos vaizdo stebėjimo kameros, o vienoje pervažoje bus įdiegta ir kliūties pervažoje aptikimo sistema.
Dėl likusių 14 numatytų prioritetinių pervažų modernizavimo sutartį planuojama pasirašyti iki šių metų vidurio.