Pasak įmonės, ukrainiečių sistema jau įdiegta keturiuose lokomotyvuose ir išmaniajame diagnostikos riedmenyje.
„Nauja saugos sistema jau paleista – ji įdiegta ir išbandoma išmaniajame diagnostikos riedmenyje, kurį geležinkelio kelių būklei vertinti naudoja grupės bendrovė „LTG Infra“, taip pat keturiuose „LTG Cargo“ lokomotyvuose“, – trečiadienį išplatintame pranešime teigia LTG.
Pasak įmonės, įvertinusi bandymo rezultatus, LTG inicijuoja dinaminio pirkimo sistemą, o su atrinktais tiekėjais grupės įmonės pasirašys sutartis. Nauja sistema turėtų būti diegiama labai greitai – pirmoji įranga įmones turėtų pasiekti kitais metais, o galutinai bus įdiegta ne vėliau kaip iki 2026 metų pabaigos.
LTG grupė naują sistemą numato įdiegti visuose lokomotyvuose ir savaeigiuose sąstatuose. LTG pabrėžia, kad naujos sistemos diegėją tikrins Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisija.
Komentuodama rusiškos kompleksinės unifikuotos lokomotyvų eismo saugos sistemos KLUB-U priežiūros paslaugų konkursą, LTG tikina, kad jis būtinas eismo saugai užtikrinti, o konkurse negalės dalyvauti Rusijos, Baltarusijos ar kitų nedraugiškų valstybių gamintojai ar susiję asmenys – jis orientuotas į Lietuvos įmones.
LTG atsparumo direktorius Edvinas Kerza trečiadienį sakė, kad nėra perkama nauja KLUB-U sistema, o tik jos techninės priežiūros paslauga, nes sistema privalo būti prižiūrima.
Susisiekimo viceministrė Loreta Maskaliovienė trečiadienį irgi sakė, kad LTG jau išbando naujas sistemas, kurios turėtų pakeisti rusiškas.
Portalas „Lrytas“ antradienį rašė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ paskelbė 2,2 mln. eurų vertės konkursą pirkti KLUB-U priežiūros paslaugas – ši sistema vis dar naudojama 130-yje lokomotyvų ir savaeigių sąstatų, tačiau, anot LTG, laikinai.
Ji jau prieš penkerius metus buvo atsidūrusi Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto dėmesio centre – tuomet buvo pateikta išvada, kad KLUB-U yra nesuderinama su Lietuvos nacionalinio saugumo interesais ir privalo būti pakeista saugia patikimo gamintojo įranga.
Tačiau Iževsko radijo gamykloje, kurią kontroliuoja Vakarų sankcijų jau prieš 5 metus sulaukusi Rusijos Federalinė kosmoso agentūra, pagamintos automatinės signalizacijos ir greičio kontrolės sistemos nebuvo išmontuotos.