Jų pirkimo-pardavimo sutartį įmonės pasirašė trečiadienį Vilniuje.
Pasak „LTG Link“ vadovo Lino Baužio, bendrovė įsigys devynis elektrinius traukinius, kurie kursuos tarp Vilniaus ir Klaipėdos, bei šešis elektrinius-baterinius – jie važinės neelektrifikuotomis atkarpomis.
Bendrovės teigimu, pirmieji traukiniai Lietuvą turėtų pasiekti 2025 metais, keleiviai jais keliauti galės jau 2026 metų viduryje, o visi 15 traukinių turėtų važinėti 2027 metais.
„Kaip kalbėjome su partneriais, rytoj prasideda projektavimo etapas ir jie užtruks iki metų, tada prasideda gamyba. Tikėkimės, kad jau pirmąjį traukinį Lietuvoje pamatysime 2025 metais. Bus atliekami bandymai, jų pritaikomumas ir suderinimas su institucijomis“, – spaudos konferencijoje teigė „LTG Link“ vadovas L.Baužys.
„2026 metais pakviesime jus ir pirmuosius keleivius pradėti kitas keliones negu mes buvome iki šiol įpratę“, – pridūrė jis.
„Stadler Polska“ taip pat įsipareigojo iki 2037 metų užtikrinti techninę pagalbą, traukinių priežiūrą ir atsarginių dalių tiekimą. Be to, sutartyje numatyta, jog esant poreikiui, „LTG Link“ galės įsigyti daugiau traukinių.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis teigė, jog traukinių pirkimo sutartis yra vienas svarbiausių jo kadencijos sprendimų, o naujų traukinių įsigijimas reiškia visišką geležinkelių persiorientavimą į Vakarus.
„Tai reikš visiškai naują šveicarišką keleivinių traukinių parką, kuris atneš milžinišką kokybės ir keliavimo patirties šuolį. Su šiuo sandoriu visi traukiniai, be jokių kompromisų bus pritaikyti neįgaliesiems asmenims ir žmonėms, turintiems individualių poreikių“, – prieš pasirašydamas sutartį sakė M.Skuodis.
„Naujas elektrinių ir baterinių traukinių parkas be jokio dyzelino – daugiau jo nebus – brėžia visišką geležinkelių persiorientavimą į Vakarus ir atsikabinimą nuo Rytų“, – pridūrė ministras.