„Šiai dienai pagal naują schemą, kai nuo liepos 1 dienos yra privaloma skelbti ir sudaryti naujus maršrutus pagal naują schemą, mes kol kas naujų prašymų neturime, turime tik besidominčius naujus vežėjus“, – trečiadienį Seimo Ekonomikos komitete teigė LTSA direktoriaus pavaduotojas Justas Rašomavičius.
Pasak jo, dabar rinkoje veikia tie patys 28 vežėjai, vežantys 230 maršrutų.
„Vežėjai veža, keleiviai didelių pokyčių nepajuto. Kai kuriose Lietuvos dalyse vežėjai susiefektyvino, susitrumpino, pasikoregavo maršrutus, tačiau susisiekimas išlieka“, – tvirtino J.Rašomavičius.
Nuo liepos 1-osios vežėjams taikomi nauji įpareigojimai, pavyzdžiui, autobusai turi būti ne senesni nei 14 metų, įmonės privalo turėti metus galiojančią banko ar draudimo bendrovės garantiją, o nesilaikant leidimo sąlygų vežėjas privalės mokėti 10 proc. jos sumos.
Į rinką norinčius patekti naujus vežėjus institucijos gali tikrinti, ar jie neturi sąsajų su priešiškomis valstybėmis, ar jie nesusiję su sankcionuojamais asmenimis ar įmonėmis. Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijai įmonės turės pateikti deklaraciją, kad jos ir jų steigėjai, kontroliuojantys asmenys, galutiniai naudos gavėjai nekelia grėsmės šalies saugumui.