Vartotojai, kurių planus pakoregavo streikas, turi teisę į minimalią pagalbą ir kompensaciją neįvykus skrydžiui, rašoma advokatų kontoros „Sorainen“ pranešime spaudai. Reglamentas Nr. 261/2004 dėl kompensavimo ir pagalbos keleiviams taisyklių užtikrina keleivių teisę į rūpinimąsi (informacijos suteikimą, jiems turi būti pasiūlytas maistas, apgyvendinimas ir t.t.), teisę atgauti pinigus už bilietą bei atvykti į galutinę vietą nukreipiant alternatyviu maršrutu.
Yra atvejų, kai oro vežėjas gali būti atleidžiamas nuo atsakomybės mokėti kompensaciją, pavyzdžiui, kai apie skrydžio atšaukimą buvo pranešta prieš 2 savaites iki numatytos skrydžio datos, buvo pasiūlytas alternatyvus skrydis tuo pačiu maršrutu ir panašiu laiku kaip tas, kurį keleivis buvo pasirinkęs, arba skrydis atšauktas dėl ypatingų aplinkybių, kurios yra nebūdingos atitinkamo oro vežėjo vykdomai įprastai veiklai ir faktiškai jam nepavaldžios.
Svarbu yra tai, kad Reglamentas numato, jog ypatingomis aplinkybėmis, sudarančiomis pagrindą nemokėti kompensacijos, laikomas ir streikas, todėl kompensacijų keleiviams neverta tikėtis, jeigu streikas buvo tiesioginė neįvykusio skrydžio priežastis.
Advokatų kontoros „Sorainen“ teisininkė Laima Kunčinaitė atkreipia dėmesį, kad išimtys taikomos jungiamųjų skrydžių atveju. Vartotojų, kurių skrydis jungiamasis, dėl vėlavimo patirti nepatogumai turės būti išspręsti „Lufthansa“ sąskaita.
Jungiamojo skrydžio atveju „Lufthansa“ bus atsakinga už keleivio skrydį iki galutinės atvykimo vietos ir turės užtikrinti keleiviui alternatyvų maršrutą arba grąžinti pinigus. Jeigu keleivis turi atskirus bilietus ir dėl streiko jis pavėluos į kitą skrydį, tokiu atveju „Lufthansa“ nebus atsakinga.
Advokatė Laima Kunčinaitė atkreipia keleivių dėmesį į tai, kad tais atvejais, kai keleiviai patiria nepatogumų ar papildomų išlaidų dėl streiko, jie turi teisę kreiptis į oro vežėją ir pateikti savo reikalavimus.
„Visais atvejais įrodinėjimo našta dėl ypatingų aplinkybių buvimo, nulėmusių konkretaus skrydžio atšaukimą tenka oro vežėjui, todėl nepatogumų patyrusio keleivio pretenziją oro vežėjas privalo išnagrinėti ir atmesti tik turėdamas motyvuotą priežastį,“ – teigia L.Kunčinaitė.
Taigi streikas gali ne visais atvejais būti pagrindu neatlyginti nuostolių keleiviui, o teisė į minimalią pagalbą visuomet turi būti užtikrinta.