„Tos formuluotės (Europos Komisijos – BNS), kurios yra, džiaugčiausi jeigu jos būtų išlaikytos – kitaip sakant, taip būtų užkirstas kelias viskam, netgi jeigu rusiškas laivas pastarosiomis dienomis pasikeitė vėliavą ir pasikabino kitokią“, – prieš Vyriausybės posėdį trečiadienį žurnalistams sakė Marius Skuodis.
Pasak M.Skuodžio, jeigu ES vis dėlto nepatvirtins tokių sankcijų, dėl to gali būti priimtas ir regioninis sprendimas.
„Kol kas esame susikoncentravę į ES sprendimus, nes jie būtų efektyviausi, bet jeigu jų nebūtų, mes grįžtume prie tos temos, nes diskusijos vyksta tiek susisiekimo, tiek užsienio reikalų ministrų lygyje, tiek ir premjerai apie tai pasikalba“, – sakė ministras.
M.Skuodis dar kovą sakė, kad Rusijos ir Baltarusijos krovinių, gabenamų ES automobilių keliais bei jūromis, embargas turi apimti ne tik Baltijos šalis ir Lenkiją, bet ir visą ES, todėl sprendimas dėl jo turi būti priimtas „europiniu lygiu“. Anot jo, taip pat svarbu, kad toks draudimas apimtų ir vilkikus, ir laivus.
Lietuva su kitomis regiono šalimis jau kurį laiką derino iniciatyvą pačioms drausti Rusijos ir Baltarusijos laivams įplaukti į jų uostus. Tačiau premjerė Ingrida Šimonytė anksčiau sakė, jog būtų geriausia, jei sprendimą priimtų ES, nes tai uždarytų potencialius kelius teisiniams ginčams.
BNS kalbinti Lietuvos laivų savininkų ir agentų organizacijų atstovai anksčiau sakė, kad pastarosios sankcijos gali nepavykti įgyvendinti visa apimtimi, nes laivų sąsajas su Rusija ne visada įmanoma greitai atsekti.
Rusijai užpuolus Ukrainą, ES ir kitos Vakarų šalys uždarė savo oro erdvę Rusijos orlaiviams.
Europos Komisija antradienį pasiūlė naują sankcijų Rusijai paketą, kuris be kita ko apimtų anglių importo draudimą ir neleistų Rusijos laivams įplaukti į Europos uostus.
Jei EK pasiūlymą parems visos 27 ES šalys, nauju sankcijų paketu būtų uždrausta Rusijos laivams ir Rusijos eksploatuojamiems laivams įplaukti į ES uostus, išskyrus atvejus, kai gabenami būtiniausi dalykai – žemės ūkio ir maisto produktai, humanitarinė pagalba, energija.