Vis dėlto Marius Skuodis sako, kad 2025 metų data jo netenkina ir todėl jis žada ieškoti būdų, kaip darbus pagreitinti.
„Viską planuotume pabaigti geriausiu atveju, jeigu turime finansus, su viešaisiais pirkimais niekas nevėluoja, tai 2025 metų pabaigoje. Ir tai yra tikrai nuviliantys duomenys“, – trečiadienį Seimo Ekonomikos komitete pareiškė ministras.
Pasak jo, iki 2024 metų pabaigos, kai baigsis šios Vyriausybės kadencija, numatoma nutiesti maždaug pusę atkarpos nuo Lenkijos sienos iki Marijampolės, tuo metu Lenkija planuoja savo dalį nutiesti 2022-2023 metais.
„Žiūrim, ar įmanoma, kažką pagreitinti. Dirbame su žemės paėmimo procedūromis, techninio projekto parengiamieji darbai vyksta“, – pridūrė M.Skuodis.
Pasak ministro, „Via Baltica“ važiuojančių automobilių srautas yra didžiausias Lietuvoje.
2019 metų pabaigoje Vyriausybė patvirtino „Via Baltica“ 40 kilometrų ruožo nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos rekonstravimo specialųjį planą, leidusį pradėti žemės paėmimo procedūras. Jas planuojama baigti 2022 metais, tuomet turėtų būti pradėti statybos darbai, o jų pabaiga numatoma 2025-ųjų gale.
Kelių direkcija sako, kad projekto įgyvendinimui reikės apie 300 mln. eurų.
„Via Baltica“ keturių juostų keliu sujungs Taliną, Rygą, Kauną ir Varšuvą. Ja iš Vakarų Europos per Lenkiją į Lietuvą ir kitas Baltijos šalis važiuoja daug krovininio transporto.
Bendras „Via Baltica“ ilgis Lietuvoje yra 274 kilometrai, projektui suteiktas ypatingos valstybinės svarbos statusas.