Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2023 06 30 /11:55

M.Skuodis: „Via Baltica“ iki Latvijos sienos turi tapti keturių eismo juostų keliu

Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad magistralinio kelio „Via Baltica“ ruožas nuo Kauno iki Latvijos sienos turi tapti keturių eismo juostų keliu.
Vievio viaduko atidarymas
Marius Skuodis / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

„Pagrindinė žinutė, kad tai bus automagistralė iki Panevėžio – tai yra dvi plius dvi juostos. Daugiau diskusijų neturėtų likti, ar du plius vienas, ar kažkas kito. Automagistralė vientisa nuo pat Lenkijos sienos iki pat Panevėžio“, – penktadienį Panevėžyje „Via Baltica“ ruožų nuo Kauno iki Latvijos sienos priešprojektinių sprendinių pristatyme teigė M.Skuodis.

„Nuo Panevėžio iki Latvijos sienos lygiai taip pat turėtų būti dvi plius dvi juostos, tik ne automagistralės statusas, bet lygiai taip pat bus paaiškinta. O jeigu ateityje reikės, natūralu, galima būtų tą pritaikyti taip, kaip kažkada visai neseniai buvo pakeltas lygis automagistralės Vilnius–Kaunas“, – kalbėjo ministras.

M.Skuodis pabrėžė, kad atliekant „Via Baltica“ plėtrą nuo Kauno iki Latvijos sienos reikės išplatinti ir Panevėžio aplinkkelį.

Ministro teigimu, artimiausiu metu planuojamos pradėti su teritorijų planavimu susijusios kelio plėtros iki Latvijos sienos procedūros – specialiojo plano rengimas bei žemės išpirkimas – gali užtrukti dvejus–trejus metus.

„Mano intuicija matant „Rail Baltica“ pavyzdį, matant Kaunas–Prienai pavyzdį sako, kad tai galima padaryti gerokai greičiau“, – teigė M.Skuodis.

„Lygiai taip pat mūsų pakeisti teisės aktai šiandien leidžia anksčiau startuoti ir su projektavimu nei pabaigtos visos žemės išpirkimo procedūros“, – kalbėjo ministras.

„Via Baltica“ ruožų, kurių bendras ilgis – 137,5 km, rekonstrukciją numatoma užbaigti iki 2030 metų pabaigos.

Kelias Šiauliai–Panevėžys – kitos Vyriausybės darbas

Pasak M.Skuodžio, būsima Vyriausybė turės išspręsti kelio Šiauliai–Panevėžys plėtros klausimą.

„Kitai Vyriausybei lieka ir kitas strateginis darbas – tai yra, koks turi būti kelias tarp Šiaulių ir Panevėžio. Tai yra strateginis dalykas. Ir aš tikrai kalbėsiu ir su Automobilių kelių direkcija, ir raginsiu – mums reikia lygiai tokios pat galimybių studijos (...) dėl atkarpos tarp Panevėžio ir Šiaulių, kad mes turėtume visus atsakymus, koks tai turi būti kelias – ar automagistralė, ar ne automagistralė, ar kitokio statuso kelias“, – kalbėjo M.Skuodis.

„Bet kokiu atveju, kelias bus tvarkomas anksčiau negu mes prieisime su visais atsakymais, nes jo būklė jau neatitinka reikalavimų. Bet kitai Vyriausybei tai lygiai taip pat strateginis darbas“, – teigė susisiekimo ministras.

Jo teigimu, kelio Šiauliai–Panevėžys klausimą būtų galima išspręsti kartu su „Via Baltica“ plėtra iki Latvijos sienos bei europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ statybomis.

„Strategiškai žiūrint reikėtų šitą klausimą išspręsti su „Via Baltica“ statybomis su visais nusukimais, juolab, kad ir Panevėžio miestas ir rajonas planuoja ir pramoninės teritorijos plėtrą“, – teigė M.Skuodis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai