Jeigu tai padarytų viena ar kelios valstybės – tai sukurtų arbitražo galimybę, galimybę važiuoti per kitur – nebūtų poveikio“, – trečiadienį prieš Vyriausybės posėdį žurnalistams sakė ministras.
Anot jo, taip pat svarbu, kad toks draudimas apimtų ir vilkikus, ir laivus: „Nes jeigu tik keliai kažkur blokuojami, tikrai puikiausiai galima krovinius gabenti su laivais“.
Ministro teigimu, Lietuva norėtų, kad draudimas būtų priimtas ES lygiu ir dėl tranzito per Lietuvą į Rusijos Karaliaučiaus sritį.
„Kodėl reikia europinio lygmens sprendimo, nes mes puikiai suprantame, kad turime Kaliningrado tranzitą, kuris yra reguliuojamas ES lygmeniu, tai čia užeina net už Lietuvos kompetencijos ribų“, – sakė ministras.
Antradienį M.Skuodis kartu su Lenkijos, Latvijos ir Estijos ministrais paragino EK ir ES susisiekimo ministrus apriboti Rusijos ir Baltarusijos laivų galimybes įplaukti į Bendrijos uostus. Anot ministro, toks pasiūlymas turėtų būti svarstomas ketvirtadienį vyksiančioje ES Vadovų taryboje.
Lietuva su kitomis regiono šalimis jau kurį laiką derino iniciatyvą pačioms drausti Rusijos ir Baltarusijos laivams įplaukti į jų uostus. Tačiau premjerė Ingrida Šimonytė antradienį sakė, jog būtų geriausia, jei sprendimą priimtų ES, nes tai uždarytų potencialius kelius teisiniams ginčams.
BNS kalbinti Lietuvos laivų savininkų ir agentų organizacijų atstovai anksčiau sakė, kad pastarosios sankcijos gali nepavykti įgyvendinti visa apimtimi, nes laivų sąsajas su Rusija ne visada įmanoma greitai atsekti.
Rusijai užpuolus Ukrainą, ES ir kitos Vakarų šalys uždarė savo oro erdvę Rusijos orlaiviams.