Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

M.Skuodis turi alternatyvą nacionaliniam oro vežėjui, sieks per kadenciją baigti Vilnius–Utena kelią

Laidoje „15/15“ dalyvavęs susisiekimo ministras Marius Skuodis paskelbė, kad Vyriausybė svarsto alternatyvą nacionaliniam oro vežėjui. Taip pat jis tvirtino besitikintis, kad per kadenciją pavyks užbaigti Vilnius–Utena kelio projektą, tačiau kol kas atmeta idėjas Lietuvoje statyti naują oro uostą tarp Vilniaus ir Kauno.

„Aš labai norėčiau padaryti tai ne dėl savęs, bet kaip Lietuvos pilietis. Tai yra amžiaus statybos“, – laidoje antradienį sakė M.Skuodis, kalbėdamas apie Vilnius–Utena kelią.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Kelias Vilnius–Utena
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Kelias Vilnius–Utena

1985 metais pastatyto Vilniaus–Utenos kelio, kurio danga pagaminta iš cementbetonio, priežiūra nuolat brangsta, nes ji yra sutrūkinėjusi, atsinaujina plyšiai, deformuojasi siūlės.

Paties kelio rekonstrukcija yra tapusi ir politinių skandalų objektu. Pavyzdžiui, šis projektas figūruoja politinės korupcijos byloje, kur kaltinimai pareikšti koncernui „MG Baltic“, Liberalų sąjūdžiui ir Darbo partijai bei koncerno ir minėtų politinių jėgų atstovams.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Šarūnas Gustainis, Eligijus Masiulis, Raimondas Kurlianskis
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Šarūnas Gustainis, Eligijus Masiulis, Raimondas Kurlianskis

„Tikrai mistiška, kodėl tiek metų mes nesugebame to kelio užbaigti“, – sakė ministras.

Pasak M.Skuodžio, pagal jo turimus grafikus per šios Vyriausybės kadenciją įmanoma sutvarkyti bent pusę kelio, o lydint sėkmei, „2025 metai galėtų būti ta data, kai didžioji dalis kelio būtų pabaigta“.

Susisiekimo ministerijos vadovas tvirtino, kad galutinai suderins su Lietuvos automobilių kelių direkcija šio ruožo sutvarkymo planą, o tada pristatys jį viešai.

Alternatyva nacionaliniam vežėjui

Paklaustas apie galimybes Lietuvai vėl turėti nacionalinį oro vežėją, M.Skuodis sakė, kad Vyriausybė svarsto alternatyvą ir siekia sukurti tam tikrą modelį, pagal kurį valstybė galėtų užtikrinti jai reikalingų skrydžių krypčių atsiradimą.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Lėktuvai
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Lėktuvai

„Pavyzdžiui, galėtų mūsų įmonė „Lietuvos oro uostai“ steigti antrinę įmonę, valstybė investuotų į jos kapitalą ir su tuo kapitalu įmonė galėtų užsakyti tam tikrus skrydžius ir su privačiu vežėju dalytis ir rizika, ir grąža“, – teigė ministras.

„Galbūt toks modelis būtų geriausias ir optimaliausias“, – pridūrė jis.

Ankstesnė Sauliaus Skvernelio vadovaujama Vyriausybė svarstė steigti nacionalinį virtualų oro vežėją.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Saulius Skvernelis
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Saulius Skvernelis

Virtuali oro bendrovė iš kito vežėjo pirktų skrydžių valandas ir kitas paslaugas, pavyzdžiui, bilietų platinimą, tačiau naudotų savo prekės ženklą.

Tokiam projektui buvo numatyta skirti 37 mln. eurų iš vadinamojo Ateities ekonomikos DNR plano, tačiau naujoji valdžia tokiais užmojais abejojo, o DNR planą dabar peržiūri.

„Ne“ naujam oro uostui

M.Skuodis taip pat suabejojo ankstesniais užmojais statyti naują oro uostą tarp Vilniaus ir Kauno.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Marius Skuodis
Luko Balandžio / 15min nuotr./Marius Skuodis

Dar pernai svarstyta šį oro uostą statyti Žasliuose, Kaišiadorių rajono savivaldybėje.

„Mano asmeninis atsakymas, kad neverta statyti. Ar mano nuomone galėtų kažkas pakeisti? Tai tikriausiai faktai“, – sakė ministras.

Pasak jo, Vilniaus oro uoste planuojama statyti naują terminalą ir taip dvigubai padidinti klientų aptarnavimo pajėgumus.

Be to, su ekonomikos ir inovacijų ministre Aušrine Armonaite jau diskutuojama apie galimybes rezervuoti teritorijas tolesnei Kauno oro uosto plėtrai, tvirtino M.Skuodis.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Aušrinė Armonaitė
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Aušrinė Armonaitė

„Man kyla tikrai daug klausimų, kodėl mes pirmiausia nenorime išnaudoti dabartinių pajėgumų ir juos išplėsti maksimaliai, o norime šalia Kauno (...) statyti naują oro uostą. Kol kas aš tų atsakymų neturiu“, – teigė jis.

Visą laidą „15/15“ su susisiekimo ministru galite pamatyti čia:

VIDEO: 15/15: Interviu su ministru M.Skuodžiu. Apie naują oro uostą, Lietuvos pašto likimą ir „keliukų“ kultūrą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais