Šiuo metu geležinkelio infrastruktūra šalia planuojamos bazės priklauso „Lietuvos geležinkelių“ grupės (LTG) krovinių vežimo bendrovei „LTG Cargo“.
Tris šiuo metu nenaudojamus prastos būklės geležinkelio kelius, kurių bendras ilgis siekia daugiau ne 3 kilometrus, ministerija planuoja įsigyti valstybės nuosavybėn bei perduoti „LTG Infra“ valdyti juos patikėjimo teise ir rekonstruoti.
Preliminariu ministerijos vertinimu, iš viso geležinkelio keliams įsigyti ir jiems rekonstruoti prireiks apie 4,5 mln. eurų.
Įsigijimui planuojama panaudoti skolintas lėšas, naudojamas karinio mobilumo ir dvigubo naudojimo infrastruktūros projektų valstybinės reikšmės keliuose ir geležinkeliuose išlaidoms apmokėti.
Remiantis prieš pusantrų metų atliktu nepriklausomu vertinimu, planuojamo perimti ir tvarkyti turto vertė siekia apie 303 tūkst. eurų.
Krašto apsaugos ministerija savo ruožtu pažymi, kad aviacinio kuro bazės infrastruktūra reikalinga vykdyti NATO oro policijos misijai, taip pat norint perdislokuoti oro transportu į pratybas Lietuvoje atvykstančias sąjungininkų pajėgas.
Bazė, pasak KAM, būtų reikalinga ir „sąjungininkų oro operacijoms vykdyti ginkluotos Baltijos šalių gynybos atveju“.
Ministerija BNS nurodė, kad daugiau konkrečios informacijos apie kuro bazę pateikti negali, nes „ji yra susijusi su NATO karinės infrastruktūros plėtra“.
Karinė aviacijos bazė teritorijoje šalia Panevėžio buvo įkurta 1939-aisiais, ji aktyviai naudota sovietinės okupacijos metais, taip pat ir Lietuvai atgavus nepriklausomybę iki 2000-ųjų.
KAM atstovai yra teigę, kad naujoji bazė Pajuostyje turėtų atsirasti 2024-aisiais.
Šiuo metu Pajuostyje yra įsikūręs Kariuomenės Mechanizuotosios pėstininkų brigados „Geležinis Vilkas“ Karaliaus Mindaugo husarų batalionas.