„Kalbant apie uostą, geležinkelius – matome rekordinį kritimą, nepaisant to, rezultatai geresni nei prognozavome metų pradžioje“, – spaudos konferencijoje ketvirtadienį sakė M.Skuodis.
„Metų vidury kalbėjau apie geležinkelius, kad galime tikėtis 50 proc. krovos mažėjimo, o tas mažėjimas yra mažesnis, Kalbant apie uostą, tikėjomės kritimo 35 proc., šiandien jis yra minus 21 procentas“, – pridūrė jis.
Anot ministro, nepaisant to, kad, tarkime, trąšos yra išnykusios iš tranzito per Lietuvą, tačiau konteinerių krova uoste ir naftos produktų pervežimai auga.
„Situacija yra geresnė negu tikėjomės. Pagal tai, ką matau iš geležinkelių, kitų mūsų įmonių, praėję metai buvo kertiniai perorientavimui veiklos į Vakarus. Prasidėjo procesai, kurie yra negrįžtami“, – sakė M.Skuodis.
„Lietuvos geležinkelių“ vadovas Egidijus Lazauskas teigė, jog preliminariais duomenimis, pernai bendrovė „LTG Cargo“ pervežė 31 mln. tonų krovinių ir tai yra apie 14 proc. daugiau negu planuota.
„Vežėme daugiau grūdų, naftos produktų, infrastruktūra buvo išnaudota geriau nei galvojame“, – spaudos konferencijoje sakė E.Lazauskas.
Anot jo, tikėtina, kad šių metų skaičiai nebus didesni nei pernai: „Matyt, bus mažesni skaičiai dėl visų sankcijų papildomų įsigaliojimo, kurių anksčiau nebuvo ir visi kiti faktoriai“.
E.Lazausko teigimu, traukiniai vežant mažiau, mažėjo ir geležinkelių infrastruktūros įmonės „LTG Infra“ pajamos.
Tuo metu keleivių vežimo bendrovės „LTG Link“ vadovas Linas Baužys teigė, jog bendrovės rezultatai geresni nei tikėtasi, tačiau konkrečiai jų neįvardino.
„Bet kokiu atveju tie skaičiai yra arti 2019 metams, kai buvo rekordiniai metai, prieš pandemiją. Keleivių srautai sparčiai grįžta, auga, turėsime šiemet tikrai gerą rezultatą“, – teigė L. Baužys.
Galutinius praėjusių metų rezultatus LTG planuoja paskelbti sausio pabaigoje.