Kaip 15min jau rašė, pagal šių metų tvarką Lietuvoje buvo galima įdarbinti 11,6 tūkst. vairuotojų iš trečiųjų šalių. Tačiau ši kvota išnaudota gegužės mėnesį. Dabar vežėjai kreipėsi į Vyriausybę ir Socialinės apsaugos ir darbo ministeriją (SADM) su prašymu šią kvotą padidinti. Įmonės siekia, kad į šalį galėtų atvykti net 15 tūkstančių papildomų darbuotojų.
Sprendimus dėl kvotų priima SADM, tačiau ši ministerija kol kas laukia vertinimo iš Susisiekimo ministerijos, kuri tiesiogiai atsakinga už šį sektorių.
„Darbietis“ Jonas Pinskus per Vyriausybės pusvalandį Seime teiravosi, kodėl šis papildomų kvotų klausimas vis dar nėra sprendžiamas, nes verslui tai sukuria didžiules problemas.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis teigė matantis poreikį didinti šias kvotas, tačiau pasisakė už faktais paremtą didinimą.
„Jei bet kuris sektorius sako, kad nėra darbuotojų, tai reikia užduoti klausimą, kodėl nėra. Klausiu už kokią sumą nėra darbuotojų, dėl kokių priežasčių nėra – yra ir darbo sąlygų klausimas. Visa tai reikia spręsti“, – sakė ministras.
Jis atkreipė dėmesį, kad transporto sektorius, lyginant su aplinkinių šalių transporto sektoriais, gerokai didesnis, todėl vidinėje rinkoje tiek darbuotojų negalima turėti dėl sektoriaus dydžio. Jis taip pat pripažino, kad ne išeitis ir perkvalifikavimas, nes per metus Užimtumo tarnyba (UT) perkvalifikuoti gali 500 žmonių.
UT duomenimis, šiuo metu tik 100 žmonių ieško tokio darbo, be to, dėl uždarytos sienos negali atvykti Baltarusijos piliečiai, kurie dirbo Lietuvoje.
O socialinės apsaugos ir darbo ministrė Monika Navickienė leido suprasti, kad šis sprendimas labai greitai priimtas nebus, nes iš Susisiekimo ministerijos laukiama išsamios analizės – kodėl pritrūko tiek darbuotojų dar metų viduryje.
„Leisti per metus papildomai atsivežti 15 tūkst. migrantų, kurie būtų nelabai gerai apmokama darbo jėga, yra rimtas ir sunkus sprendimas, todėl turime atsakyti, ko mes siekiame. Ar siekiame, kad daugiau mūsų žmonių eitų dirbti šį darbą ir spręstume savo žmonių užimtumo problemas? Kitas klausimas, kodėl būtent toks poreikis, ar tikrai pagrįstas, kodėl metų viduryje tik šitas sektorius dvigubai viršija poreikį, kuris buvo suplanuotas metų pabaigoje“, – kalbėjo ministrė.
Ji taip pat kėlė klausimą, ar nevertėtų nuo kitų metų sistemiškai peržiūrėti kvotų formulę.
„Bet bėgti dabar ir skubėti priimti sprendimą, kuris 15 tūkst. žmonių migrantų atvežtų į Lietuvą, aš nebūčiau pasiruošusi. Todėl laukiame iš Susisiekimo ministerijos faktais paremtos pozicijos. Klausimai, kodėl tiek žmonių, kodėl šitam laikotarpiui, ar negalime sistemiškai nuo naujų metų spręsti, lieka neatsakyti“, – sakė ministrė.
Ji taip pat atkreipė dėmesį, kad niekas nedraudžia transporto sektoriui atsivežti papildomų darbuotojų, kurie gauna vizą. Ministrės duomenimis, kai baigėsi kvotos, tokiu keliu atvyko 1600 darbuotojų, dar 600 šiuo metu vizą bando gauti.
Tiesa, verslas tvirtino, kad šis kelias įmonėms kainuoja papildomai. Skaičiuojama, kad jeigu tokiu būdu atvyktų visi 15 tūkst. trokštamų darbuotojų, jie įmonėms kainuotų papildomus 1,8 mln. eurų.