Nauja „Boeing 737 Max“ programinės įrangos triktis pavėlins orlaivių eksploatavimo pradžią

JAV orlaivių gamintoja „Boeing“ pranešė apie tai, jog buvo nustatyta dar viena „Boeing 737 Max“ programinės įrangos trinktis, galinti automatiškai nuleisti lėktuvo priekį žemyn, ir beveik neabejojama, kad ši triktis pavėlins orlaivio grąžinimą į eksploataciją.
„Boeing 737 MAX“
„Boeing 737 MAX“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

„Boeing“ trečiadienį pranešė, kad JAV Federalinė aviacijos administracija (FAA) „pateikė papildomą reikalavimą“, susijusį su programinės įrangos pakeitimais, kuriuos orlaivio gamintoja rengė aštuonis mėnesius.

„Boeing“ patvirtino sutinkanti su FAA sprendimu ir prašymu bei nurodė kurianti reikiamą programinę įrangą, kad „galėtų įvykdyti FAA prašymą“.

Vyriausybės paskirti pilotai, kurie praėjusią savaitę išbandė atnaujintą „Boeing Max“ programinę įrangą skrydžio treniruokliais, nustatė defektą, dėl kurio lėktuvo priekis gali būti nukreiptas žemyn, pranešė du su šiuo klausimu susipažinę šaltiniai. Abiejų su orlaiviu „Max“ susijusių avarijų metu skrydžio valdymo programinė įranga nukreipė lėktuvų priekį žemyn dėl klaidingų vieno jutiklio rodmenų.

Minėti asmenys nurodė, jog problemą galima išspręsti patobulinant programinę įrangą arba pakeičiant mikroprocesorių lėktuvo skrydžio valdymo sistemoje. Pasak vieno iš šaltinių, šis nustatytas defektas greičiausiai atitolins lėktuvų grąžinimą į eksploataciją nuo vieno iki trijų mėnesių. Abu šaltiniai atsisakė nurodyti savo pavardes, kadangi orlaivio sistemų peržiūros procesas nėra viešas.

Federalinė aviacijos administracija yra pareiškusi, kad leis vėl naudoti orlaivius „Boeing 737 MAX“ tik kai įsitikins, jog jie yra saugūs, ir kad nėra nustatyta jokių konkrečių terminų.

„Siekdama nustatyti problemas, FAA taiko procedūrą, skirtą atrasti ir pabrėžti galimas grėsmes. FAA neseniai nustatė galimą riziką, kurią „Boeing“ turi išspręsti“, – pareiškė aviacijos agentūra.

Orlaiviai „Max“ pradėti eksploatuoti 2017 metais ir yra geriausiai „Boeing“ parduodami lėktuvai, nors iki šiol oro linijoms pristatyta mažiau nei 400 šio orlaivio vienetų.

Spalio mėnesį sudužo Indonezijos „Lion Air“ priklausęs orlaivis „Boeing 737 MAX“, o kovą nukrito toks pat orlaivis, priklausę Etiopijos oro linijų bendrovei. Per šias avarijas iš viso žuvo 346 žmonės. Netrukus po antrosios katastrofos, reguliuotojos visame uždraudė naudoti šio modelio orlaivius.

Tobulindama orlaivio valdymo sistemą, „Boeing“ mažina skrydžio valdymo programinės įrangos „MCAS“ galimybes nuleisti lėktuvo priekį žemyn. Bendrovė taip pat susiejo programinės įrangos komandą, leidžiančią nukreipti lėktuvo priekį žemyn, su dviem jutikliais, o ne su vienu, kaip buvo numatyta pradiniame projekte.

Vis dar nėra aišku, kaip pilotai bus mokomi naudoti naująją programinę įrangą – kompiuteriais ar skrydžio treniruokliais.

Tuo tarpu kai kurios oro linijos, įsigijusios probleminių orlaivių, buvo priverstos atšaukti didelę dalį savo skrydžių, o lėktuvai vis dar stovi nutupdyti.

Trečiadienį „United Airlines“ pranešė atidedanti planuojamą 14 orlaivių „Max“ grąžinimą į eksploataciją iki rugsėjo mėnesio. „Southwest Airlines“ ir „American Airlines“ priėmė panašius sprendimus ir tai patvirtina, jog oro linijų bendrovėms nepavyks vėl pradėti naudoti šių orlaivių taip greitai, kaip jos tikėjosi.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų