Kaip savo komentare šių metų lapkritį rašė susisiekimo ministras Marius Skuodis, šiuo metu numatytas tikslas – iki 2030 m. pradėti tiesti europinę vėžę greitajam traukiniui Vilnius–Klaipėda.
Įgyvendinus tokį planą ir Vilnių ir Klaipėdą sujungus europiniais geležinkelio bėgiais, iš sostinės uostamiestį būtų galima pasiekti per 1,5 val., prognozuoja jis.
„Europinė“ vėžė – arba „standartinė“ jei kalbėsime su pačiais europiečiais – yra 1435 mm pločio bėgiai, naudojami beveik visoje Europoje ir daugelyje kitų pasaulio šalių. Baltijos šalys, kaip Ukraina, Baltarusija ir Rusija, naudoja platesnį dar Rusijos imperijos laikais pradėtą naudoti 1520 mm geležinkelio vėžės standartą.