Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2023 12 22 /13:54

Nauja geležinkelio vėžė į Klaipėdą: ar Jurbarkas, Šakiai, Palanga gali svajoti apie traukinių stotis?

Vienintelis Lietuvos pramoninis jūrų uostas Klaipėda negali likti be europinės vėžės, todėl planuojama, kad ji bus pradėta tiesti iki 2030 metų. Tačiau pro kur – kol kas nėra aišku. Vienas iš variantų galėtų būti esamos vėžės nuo Jonavos iki Klaipėdos „dubliavimas“, tačiau Susisiekimo ministerija vertins ir įdomesnius variantus – geležinkelio vėžės galėtų sulaukti tokie miestai kaip Jurbarkas, Švėkšna, Šakiai, Smalininkai, Viešvilė, Palanga. Kiek tai realu?
Traukiniai
Traukiniai / Arno Strumilos nuotr., Susisiekimo ministerijos žemėlapis

Kaip savo komentare šių metų lapkritį rašė susisiekimo ministras Marius Skuodis, šiuo metu numatytas tikslas – iki 2030 m. pradėti tiesti europinę vėžę greitajam traukiniui Vilnius–Klaipėda.

Įgyvendinus tokį planą ir Vilnių ir Klaipėdą sujungus europiniais geležinkelio bėgiais, iš sostinės uostamiestį būtų galima pasiekti per 1,5 val., prognozuoja jis.

„Europinė“ vėžė – arba „standartinė“ jei kalbėsime su pačiais europiečiais – yra 1435 mm pločio bėgiai, naudojami beveik visoje Europoje ir daugelyje kitų pasaulio šalių. Baltijos šalys, kaip Ukraina, Baltarusija ir Rusija, naudoja platesnį dar Rusijos imperijos laikais pradėtą naudoti 1520 mm geležinkelio vėžės standartą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais