Pareiškėjų teigimu, LTOU direktoriaus 2022 m. liepos 22 d. įsakymas, kuriuo patvirtintos Vilniaus oro uosto rinkliavos nuo 2023 m. sausio 1 d., yra teisiškai nepagrįstas.
Taip pat skundžiamas Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus 2022 m. gruodžio 15 d. įsakymas, kuriuo buvo atmestas pareiškėjų skundas dėl Vilniaus oro uosto rinkliavų dydžio pagrįstumo.
Kaip jau skelbta, nuo sausio 1 d. Vilniaus oro uoste padidinti įkainiai: išvykstančio keleivio įkainis Vilniaus oro uoste paaugo 27 proc. – nuo 8,03 euro iki 10,21 euro.
Didžiųjų orlaivių tūpimo mokestis taip pat pasikeitė 15 proc. – nuo 7,57 euro iki 8,74 euro už vadinamąją maksimalią orlaivio pakilimo masės (angl. santrumpa – MTOW) toną.
Vilniaus oro uosto atstovai sprendimą motyvavo tuo, kad paskutinį kartą įkainiai keisti 2018 m.
Atsakydama į tai bendrovė „Ryanair“ paskelbė, kad naikins du maršrutus į Jungtinę Karalystę, bei mažins dar 11-kos suplanuotų maršrutų dažnumą.
Pareiškėjos teismo taip pat prašė pritaikyti reikalavimo užtikrinimo priemones – iki teismo sprendimo šioje byloje įsiteisėjimo laikinai sustabdyti LTOU direktoriaus ir Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus ginčijamų įsakymų galiojimą ir nurodytu laikotarpiu taikyti Vilniaus oro uosto rinkliavų, galiojusių iki 2023 m. sausio 1 d., dydžius.
Teismas prašymą taikyti reikalavimo užtikrinimo priemones atmetė.
Lietuvos oro uostai: skundas yra nepagrįstas
Savo komentarą apie „Ryanair“ ir „Wizz Air“ skundą pateikė ir Lietuvos oro uostai. Įmonė teigia, kad aviakompanijų skundas yra nepagrįstas.
„Tokią pačią poziciją Vilniaus apygardos administraciniam teismui yra išdėsčiusi ir Lietuvos transporto saugos administracija, patvirtinusi Lietuvos oro uostų rinkliavų teisėtumą. Tikime, kad pareiškėjų skundas bus kaip įmanoma operatyviau išnagrinėtas ir atmestas. Kiek žinome, ginčų (įskaitant ir teisminius) inicijavimas įvairiose valstybėse, skundžiant oro uostų rinkliavų dydį, yra pakankamai įprastas abiem pareiškėjams“, – komentare žiniasklaidai savo Lietuvos oro uostai.
Įmonė priminė, kad rinkliavų oro uoste dydžiai nebuvo keisti dar nuo 2018 metų, o rinkliavų dydžiai apskaičiuoti ir oro bendrovėms pristatyti dar pernai, kai „infliacija, energetiniai bei kiti infrastruktūros išlaikymo kaštai buvo ženkliai mažesni nei šiandien.“
„Tai reiškia, kad iki šių metų pabaigos galiojusios rinkliavos niekaip nebeatspindėjo dabartinių ekonominių sąlygų ir keliskart augusių sąnaudų, kurias patiria oro uostas. Šis pokytis buvo būtinas, tokiu pačiu keliu juda ir kiti regiono oro uostai“, – teigia Lietuvos oro uostai.
Įmonės teigimu, aviacinė kainodara yra reguliuojama – jos modelis ES oro uostuose yra reguliuojamas Europos Komisijos ir turi būti pagrįstas sąnaudomis bei investicijomis, todėl rinkliavos yra paskaičiuojamos pagal numatytas formules.
Nagrinėjant šį skundą naujoji Vilniaus oro uosto rinkliavų sistema galioja toliau.