Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Nauji autobusai ir troleibusai į Vilnių vėluoja – gamintojams gresia baudos

Praėjusią savaitę Vilniaus savivaldybė pasigyrė, kad į sostinę atvyko naujas troleibusas – pirmasis iš 41 įsigyto. Žadama, kad iki vasario miesto gatvėmis jau važinės visi, o iki šių metų pabaigos atriedės ir paskutiniai 17 naujų autobusų. Tačiau rekordinis viešojo transporto atnaujinimas, kaip vadinamas šis autobusų ir troleibusų pirkimas, gerokai vėluoja ir, tikėtina, atneš nemažų baudų gamintojams.
Į Vilnių atkeliavo naujas troleibusas
Į Vilnių atkeliavo naujas troleibusas / Saulius Žiūra

Į Vilniaus gatves nuo praėjusių metų jau išvažiavo 242 nauji autobusai. Dalis jų yra Lenkijoje gaminti „Solaris“, kuriuos įsigijo „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT), kiti – konkursą laimėjusių bendrovių „Transrevis“ ir „Rīgas mikroautobusu satiksme“ (Latvija). Jos 100 naujų autobusų įsipareigojo įsigyti už maždaug 20 mln. eurų.

Atvažiavo dar ne visi

VVT iš viso perka 150 naujų autobusų iš Lenkijos bendrovės „Solaris Bus&CoachS.A“. Paskelbus apie laimėtą konkursą teigta, kad visi jie atvažiuos į Vilnių iki šių metų rugpjūčio. Įpusėjo ir lapkritis, o dar ne visi važinėja Vilniaus gatvėmis – trūksta 17-os. Tiesa, žadama, kad jie atvažiuos iki šių metų pabaigos.

Su troleibusais situacija dar kitokia. Paskelbtą konkursą laimėjo ta pati Lenkijos bendrovė, įsipareigojusi pagaminti 41 naują elektrinę transporto priemonę, pritaikytą Vilniaus kontaktiniam tinklui. Naujais troleibusais turėjome važinėtis jau rugsėjį, bet lapkričiui prasidėjus miestas gali pasigirti gavęs tik pirmąjį. Šią savaitę juo ir pavažiuoti jau greičiausia bus galima, jis turėtų riedėti 19 maršrutu.

VIDEO: Vilnių pasiekė pirmas naujasis troleibusas

Kada atvyks kiti? Nei VVT, nei Vilniaus miesto savivaldybė jau nebesiryžta tiksliai įvardinti datos. „Pagal šiuo metu pateiktą gamyklos pristatymo planą visų troleibusų atvykimas planuojamas iki 2019 m. vasario mėn.“, – teigia VVT.

Bendrovės direktorius Rimantas Markauskas dar kiek patikslina: „Rekordinis viešojo transporto atnaujinimas sostinėje startavo 2017 metais. Šiuo metu Vilniuje jau važiuoja didžioji dauguma naujų autobusų, o likę 17-a UAB „Vilniaus viešasis transportas“ autobusų į Vilnių atvažiuos dar iki šių metų pabaigos.

Taip pat praėjusią savaitę į Vilnių atkeliavo pirmasis naujas troleibusas – iš viso iki metų pabaigos planuojama sulaukti 30 naujų troleibusų, o likusieji 11 atvyks 2019 m. žiemą. Iš viso sostinėje kitų metų žiemą važiuos 291 nauja viešojo transporto priemonė – 250 autobusų (kurių visi važiuos jau šiemet) ir 41 troleibusas, skaičiuojant UAB „Vilniaus viešasis transportas“ ir privataus vežėjo naujas viešojo transporto priemones.“

Iš viso iki metų pabaigos planuojama sulaukti 30 naujų troleibusų, o likusieji 11 atvyks 2019 m. žiemą.

Skaičiuos baudas?

Dėl naujų viešojo transporto priemonių pristatymo vėlavimo jų gamintojai turėtų nukentėti finansiškai. Kokios sumos susidarys, dar nežinia.

„Autobusų ir troleibusų pirkimo sutartyse yra apibrėžti konkretūs visų naujų autobusų ir troleibusų pristatymo terminai. Už pristatymo vėlavimą numatytos baudos – delspinigiai už kiekvieną vėlavimo dieną. Sąskaitos už sutarčių vykdymo pažeidimus bus pateiktos tiekėjui – gamyklai „Solaris Bus&CoachS.A“ – kai Vilnių pasieks visos naujos viešojo transporto priemonės, atskirai skaičiuojant autobusų ir troleibusų pristatymo terminus“, – teigė R.Markauskas.

Vilniaus savivaldybės nuotr./Nauji Vilniaus autobusai „Solaris Urbino“
Vilniaus savivaldybės nuotr./Nauji Vilniaus autobusai „Solaris Urbino“

Paprašius patikslinti, kokios gresia baudos, VVT atstovai jau buvo tikslesni. VVT 41 naują troleibusą įsigyti turi už 15,8 mln. eurų. Finansavimui panaudotos Europos Sąjungos struktūrinių fondų, Vilniaus miesto savivaldybės ir UAB „Vilniaus viešasis transportas“ lėšos.

„Už vėlavimą pristatyti troleibusus sutartyje numatyti 0,02 proc. sutarties kainos delspinigiai už kiekvieną uždelstą transporto priemonių pristatymo ir perdavimo dieną, bet ne daugiau nei 6 proc. nuo nepristatytų ir neperduotų transporto priemonių vertės“, – teigia VVT.

Už pristatymo vėlavimą numatytos baudos – delspinigiai už kiekvieną vėlavimo dieną, – teigė R.Markauskas.

Paskaičiuoti nesunku – 0,02 proc. nuo sutarties kainos siekia 3160 eurų už vieną dieną. Tad delspinigių dydis priklausys nuo to, kiek tų pradelstų dienų susidarys.

Su autobusais sumos kur kas įspūdingesnės. VVT 150 naujų autobusų pirkimo vertė yra 35 mln. eurų.

„Už vėlavimą pristatyti autobusus sutartyje numatyti 0,04 proc. dydžio delspinigiai nuo nepristatytų transporto priemonių ir / ar neįvykdytų kitų įsipareigojimų dalies už kiekvieną įvykdymo uždelstą dieną“, – informavo VVT.

Skaičiuojame: viena pradelsta diena „Solaris Bus&CoachS.A“ turėtų kainuoti 14 tūkst. eurų.

Pirks elektrinius autobusus

Kiek bus tokių dienų, paaiškės, kai VVT jas suskaičiuos.

Šiuo metu Vilnių pasiekę nauji autobusai visi yra dyzeliniai. Sostinės savivaldybė tikina, kad tai bus jau paskutinis šiais degalais varomų transporto priemonių pirkimas. Toliau jau bus dairomasi į ekologiškesnius – planuojama, jog iki 2020 m. autobusų parkas pasipildys 5 elektra varomais, 70 triašių hibridinių, 50 dviašių suspaustomis gamtinėmis dujomis varomų ir 10 mažos talpos autobusų.

Įgyvendinus šį sostinės viešojo transporto atnaujinimo etapą, seniausi Vilniuje eksploatuojami autobusai bus vos penkerių metų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais