Kaip rašo rbc.ru, nuo lapkričio 15 d. įsigaliojęs naujasis naudojimosi federaliniais Rusijos keliais mokestis yra skirtas 12 tonų ir daugiau sveriantiems sunkvežimiams.
Pirmoji bauda už neapmokėtą kelionę sieks 450 tūkst. rublių (apie 6442 Eur).
Sunkiasvorių mašinų savininkai už kiekvieną nuvažiuotą kilometrą turės mokėti 1,53 rublio (0,02 Eur), o nuo vasario 29 d. kaina bus pakelta iki 3,06 rublio (0,04 Eur).
Pirmoji bauda už neapmokėtą kelionę sieks 450 tūkst. rublių (apie 6442 Eur), o antroji – jau 1 mln. rublių (apie 14315 Eur).
Rusijos vyriausybė teigia, kad surinkti mokesčiai bus skirti kelių taisymui, kadangi juos smarkiai nudėvi sunkiasvorė technika.
Naujosios rinkliavos administravimui pasirinkta kompanija „RT Invesst Transportnije sistemi“ (RTITS), su kuria sudaryta koncesijos sutartis. Ši įmonė naująjį mokestį renka per informacinę sistemą „Platon“.
Skelbiama, kad 50 proc. kompanijos akcijų priklauso su Vladimiru Putinu siejamo milijardieriaus Arkadijaus Rotenbergo sūnui Igoriui, o likusi dalis – verslininkui Andrejui Šipelovui, siejamam su Rusijos valstybine korporacija „Rostec“.
Ypač didelis pasipiktinimas naująja sistema yra jaučiamas skurdžiausiame Rusijos regione – Kaukaze.
Siekiant, kad naujoji apmokėjimo sistema veiktų, visoje Rusijoje iki 2017 m. turėtų atsirasti 481 patikros punktas, o keliuose taip pat pasirodys apie 100 mobiliosios kontrolės automobilių.
Jau anksčiau Rusijos verslo ombudsmenas pasiūlė šalies premjerui Dmitrijui Medvedevui naująjį mokestį sunkvežimiams įvesti tik nuo ateinančių metų liepos 1 d. Be to, buvo siūlyta mokestį už nuvažiuota kilometrą sumažinti iki 1 rublio.
Tuo tarpu šalies ekonominės plėtros ministerija siūlė dar mažesnę rinkliavą – 97 kapeikas už kilometrą. Ministerijos skaičiavimais, tokios sumos užtektų tiek kelių priežiūrai, tiek valstybės įsipareigojimams administruojančiai įmonei pagal koncesijos sutartį padengti, tiesa, jokio pelno tokiu atveju valstybės biudžetas nebūtų gavęs.
Teigiama, kad Rusijos sunkvežimių vairuotojai naujai tvarkai lengvai pasiduoti nežada, nes „Platon“ sistema reikštų daugybės smulkių ir vidutinių vežimo kompanijų bankrotą.
Kaip rašo gazeta.ru, ypač didelis pasipiktinimas naująja sistema yra jaučiamas skurdžiausiame Rusijos regione – Kaukaze.
Čia yra sunku rasti bet kokį darbą ir dažnai sunkvežimių vairavimas tampa vienintele išeitimi viltį praradusiems žmonėms, kurių pyktis šiuo metu didžiąja dali yra nukreiptas ne į vietos, o į federalinę Rusijos valdžią.