Ūkio ir susisiekimo ministrų įsakymu numatyta skirti paramą už skrydžius į Londono Sičio oro uostą. Nemenką paramą šiam skrydžiui – 2,1 mln. eurų per trejus metus – pažadėjo ir Vilniaus savivaldybė. Konkursą organizuojantys Lietuvos oro uostai pirmiausia lauks, ar neatsiras norinčių tokius skrydžius vykdyti be paramos. Tokiai aviakompanijai neatsiradus, bus skirta finansinė parama, kurios dydis kol kas nėra atskleidžiamas.
Tai nebus pirmasis valstybės remiamas maršrutas – Lietuvos oro uostai nuolatos skelbia kvietimą naujoms kryptims ir dalija aviakompanijoms paramą už skrydžius.
Kam jau padalinta parama?
„airBaltic“ už papildomą dažnį į Rygą gavo 200 tūkst. eurų, o „LOT Polish Airlines“ už naują maršrutą iš Kauno į Varšuvą skirta taip pat 200 tūkst. eurų.
Paramą oro linijų bendrovės gali gauti ne tik už naują maršrutą, bet ir už skrydžių mūsų nurodytais maršrutais dažnio didinimą.
Pernai parama padalinta ir už papildomus skrydžius, ir už naują maršrutą. Kaip 15min informavo Vilniaus oro uostas, pernai parama skirta „Finnair“ už papildomą dažnį į Helsinkį. Šiai Suomijos aviakompanijai buvo skirta 62 tūkst. eurų.
„Rusline“ padažnino skrydžius į Sankt Peterburgą ir už tai jiems buvo duota 50 tūkst. eurų. „SCAT Airlines“ atidarė naują maršrutą – į Astaną – ir už tai oro linijoms buvo skirta 200 tūkst. eurų parama.
Šiemet parama taip pat buvo skirta jau vieną kartą. „airBaltic“ už papildomą dažnį į Rygą gavo 200 tūkst. eurų, o „LOT Polish Airlines“ už naują maršrutą iš Kauno į Varšuvą skirta taip pat 200 tūkst. eurų.
Paramą dalins dar porą kartų
Dabar Lietuvos oro uostų paskelbtas konkursas dėl paramos vyksta iki liepos 20 dienos. Bendrovė informavo, kad šiemet skelbs ir dar vieną konkursą.
Dabar vykstančio konkurso kvietime nurodyta, kad maksimali paramos suma, skiriama per trejus metus, yra 200 tūkst. eurų.
Avialinijos kviečiamos pradėti skrydžius naujomis kryptimis, tarkime, į Tokiją, Niujorką, Pekiną, Čikagą, įvairius Portugalijos miestus, Ciurichą, Malagą ir pan.
Taip pat aviakompanijoms siūloma parama už dažnesnius skrydžius į Londoną, Briuselį, Berlyną, Oslą, Kopenhagą ir pan.
„Lietuvos oro uostų komanda nuolat bendrauja su oro linijų bendrovėmis dėl naujų maršrutų atsiradimo ir pristato Lietuvą kaip kryptį, patrauklią tiek turistams, tiek verslininkams. Tačiau galutinį sprendimą dėl skrydžių vykdymo priima jau pati oro bendrovė, įvertinusi visus turimus duomenis“, – 15min rašė Lietuvos oro uostų atstovė.
Ji priminė, kad nuo praėjusių metų liepos atsirado nauji skrydžiai iš Vilniaus ir Agadirą, Atėnus, Astaną (skirta parama), Gdanską, Kelną, Korfu, Niurnbergą, iš Kauno į Burgasą, Riminį, Varšuvą (skirta parama), Žironą.