Apie tai, kad skrydžiai bus nutraukti 15min patvirtino „Brussels Airlines“ atstovai.
„Brussels Airlines“ nuolatos stebi savo pasiūlymus ir, jei reikia, prisitaiko prie rinkos paklausos. Dėl žemos paklausos tarp Briuselio ir Vilniaus žiemos sezonu, šie skrydžiai šiuo periodu nebus vykdomi. Kadangi tokių skrydžių paklausa buvo žema, paveiktų klientų skaičius taip pat buvo nedidelis“, – rašoma bendrovės atsakyme.
Bendrovės, kuri priklauso vokiečių aviacijos milžinei „Lufthansa Group“, atstovų teigimu, visiems klientams, kurie bus paveikti šio sprendimo, bendrovė trečiadienį pasiūlė skrydžių alternatyvas.
Tai reikštų, kad vienintelis tiesioginis maršrutas iš Belgijos į Lietuvą tokiu atveju lieka „Ryanair“ skrydis iš Kauno į Šarlerua oro uostą. Šis oro uostas nuo Briuselio centro yra nutolęs per 50 km.
Tiesa, šio maršruto nutraukimas galimai yra laikinas – Lietuvos oro uostų atstovai 15min teigė gavę „Brussels Airlines“ patvirtinimą, kad žiemos sezonui sustabdyti skrydžiai bus atnaujinti vasaros sezone. Jis įprastai prasideda kovo pabaigoje.
Briuselyje yra įsikūrusios daugybė ES institucijų, tarp jų ir Europos parlamentas, Europos komisija, yra NATO būstinė.
Vienos ES institucijos Vilniuje darbuotojas, darbo reikalais retkarčiais skraidantis į Briuselį,15min komentavo, kad paprastai iš Vilniaus į Briuselį darbiniais reikalais skrendama ne tik tiesiogiai, tačiau ir su persėdimu per Frankfurtą, Kopenhagą ar Varšuvą.
„Manau, su ES reikalų turinčios institucijos, Lietuvos ambasada Briuselyje daugiau pajus“, – komentavo jis.
Skraidyti iš Lietuvos į Briuselį „Brussels Airlines“ bendrovė pradėjo 2009 m. kovo 29 d. Tuo metu savo pranešime „Brussels Airlines“ paskelbė pasiūlysiantys keturis savaitinius skrydžius tarp „Europos sostinės“ ir Vilniaus.
Per šiuos trylika metų šiuo maršrutu taip pat kurį laiką skraidė jau bankrutavusi lietuviška „Air Lituanica“ ir latviai „airBaltic“.
Aviacijos ekspertas: sunkiai tikėtina, kad maršrutą kažkas perimtų
Pirmasis šią naujieną paskelbęs aviacijos ekspertas Simonas Bartkus savo tinklaraštyje „Aviacinis rokenrolas“ svarstė, kad tikimybė, jog šie skrydžiai normaliomis sąlygomis grįžtų vasarą – menka.
„Skrydžiai 2023 m. vasarai vis dar yra, tačiau sunkiai tikėtina, jog Vilnius-Briuselis maršrutas konvertuosis į kokį nors belgams skirtą atostoginį maršrutą: kas sustabdoma ypač retais atvejais grįžta“, – rašė jis.
S.Bartkus teigė, kad sunkiai tikėtinas ir atvejis, kad kurios nors kitos avialinijos susiviliotų šiuo maršrutu.
„Realiausia kandidatė tam galėtų būti „airBaltic“, kuri skraido į Briuselį iš Rygos ir iš Talino su tuo pačiu „Brussels Airlines“ kodu ir turi puikų šiam maršrutui lėktuvą „Airbus A220-300“. Beje, „airBaltic“ turėjo savo kodą uždėjusi ir ant „Brussels“ skrydžių Vilnius-Briuselis. Tačiau „airBaltic“ dabar nėra augimo iš Vilniaus bangoje: priešingai – ji šį mėnesį uždarė Hamburgą, Londoną, Oslą, o spalio gale dar ketina uždaryti ir Berlyną. Kuomet esi susitraukimo etape, sunku priimti sprendimą atidaryti naują maršrutą“, – rašė jis.
Tuo tarpu „Ryanair“ šią savaitę paskelbė besitraukianti iš Briuselio, o „Wizz Air“ neskraido į Briuselio pagrindinį oro uostą.
Jei „Brussels Airlines“ negrįš, išeitimi, S.Bartkaus teigimu, galėtų tapti nebent skrydžių subsidijavimas. Šią taktiką Lietuva jau naudoja subsidijuoti skrydžius iš Vilniaus į Londono City oro uostą, šis susitarimas baigsis 2023 m. pavasarį. Šiuos skrydžius vykdo Lenkijos oro linijos „LOT“.
„Drįstu prognozuoti, jog Lietuvai vėl teks griebtis PSO įrankio ir pirkti skrydžius Vilnius-Briuselis. Tikėtina, jog be LOT šitame konkurse tikrai dalyvautų ir „airBaltic“ ir, nenustebčiau jei... tie patys „Brussels Airlines“, – rašė jis.