Priemonė, pirmą kartą patvirtinta 2018 metais, draudžia išduoti naujas licencijas, išimtį darant tik toms transporto priemonėms, kurios yra pritaikytos vežti asmenis su negalia, bei elektrinėms transporto priemonėms. Tai riboja automobilių, priimančių užsakymus per mobiliąsias programas, kuriuos daugiausia naudoja „Uber“ bei „Lyft“, skaičių iki maždaug 85 tūkstančių. Palyginimui, geltonųjų taksi automobilių mieste yra apie 13 tūkstančių.
Šis apribojimas taip pat taikomas laikui, kurį vairuotojai gali važiuoti be keleivių judriausioje Manhatano dalyje. Nuo vasario mėnesio jiems bus leidžiama keliauti be keleivių tik 36 proc. ar mažiau darbo laiko.
Niujorko valdžia teigia, kad šios priemonės bus naudingos tiek privatiems vairuotojams, tiek geltonųjų taksi savininkams, kurie gauna mažiau pajamų dėl sparčiai populiarėjančios paslaugos, kai pavežėjimo užsakymai priimami per mobiliąją programą.
Niujorko meras Billas de Blasio teigė, kad apribojimai pagerins vairuotojų padėtį ir sumažins kamščių mieste. Apribojimai įsigalios nedelsiant.
„Dėl šių apribojimų padidėjo darbo užmokestis ir šeimos pagaliau pradėjo gyventi geriau“, – sakoma pranešime.
Praėjusiais metais minimalus taksi vairuotojų atlyginimas buvo padidintas iki 17,22 JAV dolerių per valandą. Bendrovės privalo mokėti vairuotojams papildomai, jei jie negauna šios sumos.
Tuo tarpu kai kurių vairuotojams atstovaujančių organizacijų teigimu, naujosios taisyklės pakenks taksi vairuotojams, nes bus apribotos jų galimybės dirbti.
„Miestas žaidžia su 80 tūkst. mažas pajamas gaunančių Niujorko šeimų gyvenimais, įvesdamas šias taisykles“, – teigė Nepriklausomų vairuotojų gildijos, atstovaujančios „Uber“ ir „Lyft“ taksi vairuotojams, atstovė Tina Raveno.