Irano naujienų agentūra IRNA cituoja šalies automobilių dalių gamintojų asociacijos atstovą Hosseiną Bahrainianą, kuris pareiškė, kad vienas Rusijos automobilių gamintojas teiravosi dėl dalių įsigijimo, tačiau jo pavadinimo nenurodė.
Jo žodžiais, šių komponentų sąraše – stabdžių sistemos, saugos diržai, oro pagalvės, generatoriai, oro kondicionieriai, termostatai, elektra valdomos langų sistemos.
„Atsižvelgiant į Rusijos automobilių gamintojų poreikį bendradarbiauti su Irano gamintojais, bendrovės, kurios turi pajėgumų tiekti Rusijai... produkcijos kokybės ir kiekio požiūriu, gali bandyti laimę šiaurinės kaimynės rinkoje“, – sakė H.Bahrainianas.
Kai kurie Irano gamybos automobilių komponentai, įskaitant variklio aušinimo ir pakabos sistemas, pastaraisiais metais jau buvo eksportuojami į Rusiją.
Abi šalys turi bendrą valstybinę sieną Kaspijos jūroje.
Iranas taip pat kenčia nuo griežtų ekonominių sankcijų, kurias Jungtinės Valstijos vėl įvedė 2018 metais, vienašališkai pasitraukdamos iš susitarimo su pasaulio galybėmis dėl Irano branduolinės programos.
Vakarų automobilių gamintojai pastaruosius du dešimtmečius Rusijoje statė savo automobilių surinkimo įmones ar kūrė bendrus projektus su šios šalies gamintojais. Tačiau po to, kai Maskva šių metų vasarį pasiuntė karius į Ukrainą, daugelis jų, įskaitant „Audi“, „Honda“, „Jaguar“ ir „Porsche“, sustabdė savo automobilių ar jų dalių tiekimą Rusijos rinkai, o gamybą šioje šalyje nutraukė BMW, „Ford“, „Hyundai“, „Mercedes“, „Volkswagen“, „Volvo“.
Dėl importuojamų komponentų trūkumo beveik sustojo Rusijos automobilių pramonės lyderio „AvtoVAZ“, kurio kontrolinį akcijų paketą valdo „Nissan-Renault“ aljansas, gamyklos. Be to, „Renault“, sulaukęs stipraus spaudimo boikotuoti Rusiją dėl Ukrainos, svarsto, ar pasitraukti iš „AvtoVAZ“.
„Nissan-Renault“ aljansas „AvtoVAZ“ valdo kartu su valstybiniu gynybos konglomeratu „Rostech“, kuriam vadovauja į Vakarų sankcijų sąrašus patekęs Sergejus Čemezovas – artimas Rusijos prezidento Vladimiro Putino sąjungininkas.