Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Nyderlandų organizacija ėmėsi su „dyzelgeito“ skandalu susijusių veiksmų Prancūzijoje

Nyderlandų organizacija „The Diesel Emissions Justice Foundation“ (DEJF) pranešė, kad ketvirtadienį Prancūzijoje pradėjo „bendrus veiksmus“ prieš automobilių gamintoją „Volkswagen“.
Dyzelgeitas
Dyzelgeitas / Vida Press nuotr.

Minėti veiksmai yra kampanijos, kuria Europoje siekiama užtikrinti žalos atlyginimą milijonams automobilių savininkų, patekusių į išmetamųjų teršalų sukčiavimo schemą, dalis.

DEJF jau inicijavo panašius ieškinius Nyderlanduose ir Belgijoje, o dabar nukreipė savo žvilgsnį į Prancūziją, kur, organizacijos teigimu, „dyzelgeito“ skandalas paveikė beveik 950 tūkst. automobilių.

Automobilių gamintoja „Volkswagen“ 2015 metais prisipažino laikotarpiu nuo 2009 iki 2015 metų daugiau nei 11 mln. transporto priemonių sumontavusi programinę įrangą, skirtą suklastoti taršos duomenis bandymų metu, nors riedėdami keliais automobiliai išmesdavo 10–40 kartų daugiau teršalų.

Skandalas „Volkswagen“ jau kainavo daugiau nei 33 mlrd. JAV dolerių, kuriuos bendrovė buvo priversta sumokėti teisininkams, baudomis ir kompensacijomis, daugiausia Jungtinėse Valstijose.

Trečiadienį Kanados teismas įpareigojo Vokietijos automobilių gamintoją sumokėti 150 mln. JAV dolerių baudą dėl aplinkosaugos įstatymų pažeidimo.

Australijoje bendrovė jau sumokėjo daugiau nei 87 mln. JAV dolerių, o Vokietijoje pradėjo derybas dėl kolektyvinio ieškinio, kurį pateikė šimtai tūkstančių vokiečių vairuotojų.

„Volkswagen“ pripažino savo klaidą ir turėtų kompensuoti jos padarinius vartotojams“, – pareiškė DEJF atstovė Maria Jose Azar-Baud žurnalistams Paryžiuje.

Organizacija pirmiausia ketina kreiptis į „Volkswagen“ laišku, kuriame bus raginama susėsti prie derybų stalo, o tada bus imamasi teisinių veiksmų Prancūzijoje ir kitose šalyse, jei nebus pasiekta jokio rezultato.

Europos šalyse iki šiol prieš „Volkswagen“ pareikšta kelios dešimtys ieškinių, kurie vėliau gali būti susijungti į vieną bendrą procesą, pažymėjo M. J. Azar-Baud.

„Volkswagen“ ketvirtadienį naujienų agentūrai AFP teigė, kad nė vienas klientas nepatyrė žalos, nes „visus automobilius galima saugiai naudoti kelyje“.

„Šiais automobiliais ir toliau kasdien važinėja tūkstančiai klientų. Visi reikalingi patvirtinimai yra galiojantys ir tinkamai parengti. Dėl šių priežasčių manome, kad klientai neturi jokio teisinio pagrindo reikšti ieškinius“, – teigė bendrovės atstovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos