Mažeikiuose pasirašytu susitarimu šalys įsipareigojo plėsti bendradarbiavimą gabenant krovinius Lenkijos kryptimi. „Orlen Lietuva“ šia kryptimi planuoja per metus nukreipti keletą šimtų tūkstančių tonų jos gaminamos produkcijos.
„PKN Orlen“ generalinis direktorius D.Obajtekas ir „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius M.Bartuška kartu paklojo simbolinį bėgį atstatomoje geležinkelio atkarpoje iš Mažeikių į Rengę Latvijoje. Praėjus dešimčiai metų nuo eismo sustabdymo, naftos perdirbimo produktų gamykla galės vėl naudotis trumpiausiu keliu produkcijai į Latviją ir Estiją gabenti.
„Bendrovė „ORLEN Lietuva“ yra strateginė regiono bendrovė. Todėl, siekiant išnaudoti turimą potencialą, būtina jos tolesnė plėtra. Šiandieniai sprendimai bei pareiškimai patvirtina nuoseklią bendrovės ateities vystymosi viziją“, – pažymėjo PKN ORLEN generalinis direktorius ir valdybos pirmininkas D.Obajtekas.
„ORLEN Lietuva“ yra vienas svarbiausių „Lietuvos geležinkelių“ klientų. O naftos perdirbimo įmonei svarbu užsitikrinti patikimas logistikos paslaugas. Tad abi pusės yra suinteresuotos ieškoti naujų verslo krypčių bei rasti abiem pusėms geriausius sprendimus“, – kalbėjo „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius M.Bartuška.
Europos Komisija pernai spalį „Lietuvos geležinkeliams“ skyrė 27,87 mln. eurų baudą už tai, kad bendrovė apribojo konkurenciją, 2008 metais išardžiusi 19 km bėgių iš Mažeikių, kur veikia naftos perdirbimo gamykla „Orlen Lietuva“, į Rengę Latvijoje. Briuselis sutiko su skundą komisijai pateikusios „Orlen Lietuvos“ argumentais, kad Lietuva taip apribojo galimybę įmonei vežti krovinius į Latvijos uostus.
„Lietuvos geležinkeliai“ jau sumokėjo baudą. Tačiau kartu bendrovė Europos Sąjungos (ES) Bendrajam Teismui Liuksemburge gruodį pateikė skundą prieš EK.