Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Orlen Lietuva“ į Lenkiją veš iki 0,5 mln. tonų produktų

Lietuvos premjerui Sauliui Skverneliui trečiadienį pareiškus, kad Lenkija planuoja gerokai didinti krovinių importą iš naftos koncerno „Orlen“ valdomos Mažeikių naftos perdirbimo gamyklos, „Lietuvos geležinkelių“ vadovas sako, jog „Orlen“ žada pervežti iki pusės milijono tonų naftos produktų per metus. 
Kenos geležinkelio stotis
Kenos geležinkelio stotis / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.

„Turėtų artimiausiu metu prasidėti srautų didėjimas Lenkijos kryptimi. Tai priklausys nuo „Orlen“ – mums įvardijo, kad tai gali būti iki pusės milijono tonų per metus“, – BNS Lenkijoje, Kryincoje, sakė Mantas Bartuška.

Anot jo, „Lietuvos geležinkeliai“ ir „Orlen Lietuva“ stiprina bendradarbiavimą – rugpjūčio viduryje įmonės pasirašė susitarimą, pagal kurį ketinama vežti daugiau krovinių į Lenkiją.

„Mažeikių gamykla gali aprūpinti deficitinę Lenkijos kryptį, nes jai reikia importuoti naftos produktus – benziną ir dyzeliną. Mažeikiai puikiai gali tam pasitarnauti, kadangi yra geležinkelio vėžė, jungianti Lietuvą ir Lenkiją, ją galima išnaudoti. Mes peržiūrėjome technines galimybes tą įgyvendinti ir susitarėme, kad vystysime tą kryptį“, – kalbėjo M.Bartuška.

Jo teigimu, „Lietuvos geležinkeliai“ su „Orlen“ nekalbėjo apie produktotiekio iš Mažeikių į Klaipėdą statybą.

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis sakė, jog „Lietuvos geležinkeliai“ pasiūlė „Orlen Lietuvai“ palankius tarifus krovinių vežimui Lenkijos kryptimi.

„Lenkijoje trūksta dyzelino ir benzino dėl vartojimo didelio augimo, ir lenkai suskaičiavo, kad jiems apsimoka vežti iš Mažeikių, ir dėl to planuoja vežti, „Lietuvos geležinkeliai“ jiems davė palankius tarifus ir tas srautas po truputį turėtų augti. Mes tame matome dar vieną ilgalaikio bendradarbiavimo galimybę su „Orlen“, – kalbėjo susisiekimo ministras.

Kovo mėnesį Vyriausybės ir „Orlen“ pasirašyta bendradarbiavimo deklaracija, be kita ko, numato išnagrinėti galimybę tiesti produktotiekį į Klaipėdą. S.Skvernelis trečiadienį Lenkijoje sakė, kad šis projektas gali ir turi būti vystomas.

„Dabar dar lieka detalės dėl pačio produktotiekio, kaip bus kompensuojami galimi „Lietuvos geležinkelių“ praradimai. Tiek „Lietuvos geležinkeliai“, tiek „Orlen“, tiek „Orlen Lietuva“, kiek žinau, vykdo sėkmingas derybas, tie kompensaciniai mechanizmai yra įvairūs“, – sakė Lietuvos premjeras.

„Lietuvos geležinkeliai“ ir „Orlen“ rugpjūtį susitarė didinti krovinių į Lenkiją srautą, juos Lenkijos teritorijoje gabenant Lietuvos bendrovės lokomotyvais. Tuomet skelbta, kad į Lenkiją numatoma išgabenti kelis šimtus tūkstančių tonų naftos produktų per metus.

Šiuo metu „Lietuvos geležinkeliai“ per metus Lietuvoje perveža apie 9 mln. tonų „Orlen Lietuvos“ krovinių, jie gabenami į Klaipėdos uostą ir Latviją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais