15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Panevėžio taksi: investicijos į automobilius vilioja ir klientus, ir mokesčių inspektorius

Kasdien Panevėžio gatvėmis zuja daugiau nei 100 taksi automobilių. Vienos bendrovės keleivius veža beveik naujais automobiliais, kitos renkasi kur kas kuklesnius, taupesnius ir ne tokius išvaizdžius automobilius. Taksi bendrovių atstovai sako, kad šis verslas – ne iš lengvųjų, kadangi investicijos į automobilius retai kada atsiperka ir dar kelia klausimų mokesčių inspektoriams.
Taksi automobilis
Taksi automobilis / Tomo Markelevičiaus nuotr.
Temos: 2 Panevėžys Taksi

Tarp Panevėžio taksi paslaugų lyderių – verslininkų grupė, kuriai priklauso net šešios taksi įmonės. Šios bendrovės vadybininkas Aivaras Petkas pasakoja, kad lyderių etiketė leidžia ne tik teikti geresnes paslaugas klientams, bet vilioja ir mokesčių inspektorius.

„Pastaruosius tris mėnesius vyksta nuolatiniai Valstybinės mokesčių inspekcijos patikrinimai. Pas konkurentus tokie patikrinimai nebuvo vykdomi. Inspektoriai netgi patys yra pasakę, kad „Meidos taksi“ tikrina todėl, kad mes esame didžiausi. Dėl to metų pabaiga labai sunki, nes vos ne kiekvieną dieną čia ėjo po keturis inspektorius, sėdėjo dispečerinėse ir trukdė dirbti“, – sako A.Petkas.

Taksi verslo atstovai sako, kad vien jų įmonėse dirba 10 dispečerių, būrys vairuotojų. Bendrovė turi 15 automobilių, kuriuos kas keleri metai atnaujina.

Dar 50 vairuotojų dirba pagal individualios veiklos pažymą, bet perka dispečerinės paslaugas. Kelionės kilometro kaina Panevėžyje prasideda nuo 1,80 Lt įprastomis dienomis iki 3 Lt per šventes. Kitąmet kaina turėtų išlikti nepakitusi.

Kuria ir miesto, ir bendrovės įvaizdį

A.Petkas teigė, kad „Meidos taksi“ ir kitos, tiems patiems akcininkams priklausančios kompanijos rūpinasi įvaizdžiu bei keleivių saugumu.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Taksi automobilis
Tomo Markelevičiaus nuotr./Taksi automobilis

Prieš keletą metų bendrovė įsigijo tris septintosios klasės BMW, o neseniai jos autoparką papildė ir kelerių metų senumo „Škoda Octavia“ bei „Volkswagen Passat“.

Skaičiuojame, kad seniausi įmonės automobiliai pagaminti 2007-aisiais.

„Mūsų įmonė vertina saugumą, todėl perkame automobilius, kurie jau turi daugiau oro pagalvių. Mūsų pelnas balansavo ties nulio riba, todėl mums buvo sunku iš akcininkų reikalauti naujesnių automobilių, bet radome kompromisą. Seniausi įmonės automobiliai pagaminti 2007-aisiais.

Gal mes čia darome klaidą, nes mokesčių inspektoriai mano, kad jei investuoji į automobilius, bet nieko neuždirbi – slepi pajamas. Bet tiesa yra kitokia. Mūsų įmonių akcinininkai gyvena iš kitų pajamų, o taksi verslas jiems yra principo reikalas. Jie nori, kad klientams būtų gerai, o konkurentai matytų pažangą“, – sako vadybininkas.

Klientus viliojo BMW

Įmonių vadybininkė Džilda Šlekienė prisimena, kokio dėmesio mieste sulaukė septintosios klasės BMW. Tuomet „Meidos taksi“ jų įsigijo tris.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Taksi automobilis
Tomo Markelevičiaus nuotr./Taksi automobilis

Šie automobiliai populiarūs iki šiol. Keliones jais užsako įmonių vadovai, bendrovės, į miestą atsivežančios užsienio investuotojus ar kitus svečius.

Mums net Vilniaus įmonės skambindavo ir klausdavo, ar tikrai turime septintos klasės BMW.

„Mums net Vilniaus įmonės skambindavo ir klausdavo, ar tikrai turime septintos klasės BMW. Į šiuos automobilius akcinininkai ir investavo dėl to, kad būtų gerinamas miesto įvaizdis, kad klientui nebūtų gėda važiuoti taksi. Mūsų klientai – „Schmitz Cargobull Baltic", „Norac“, „Adax“, viešbutis „Romantic“ ir kiti didieji verslininkai. Jų juk nevešime su senais laužais. Mes tai stengiamės įrodyti akcininkams. Mums svarbu miesto ir mūsų pačių įvaizdis“, – sako Dž.Šlekienė.

„Konkurentai važinėja su visokiais „Renault Scenic“, o mes perkame „Škoda Octavia“. Už šio automobilio kainą nupirktume penkis „Scenic“, bet mes turime kitokią viziją, kitokius užsakymus ir norime kelti lygį. Kartą mūsų vairuotojas BMW automobiliu vežė vokietį, kuris teigė, kad ne visur Vokietijoje keleiviai vežiojami septintosios serijos BMW automobiliais“, – priduria A.Petkas.

Panevėžyje – Londono stiliaus taksi

Prieš kurį laiką Panevėžio gatvėmis pradėjo važinėti Londono stiliaus „Cab“ automobilis. Anot įmonės „Meidos taksi“ vadybininko – ši investicija taip pat skirta daugiau įvaizdžiui kurti nei pajamoms generuoti. Tiesa, toks automobilis ne tik vilioja klientus, bet ir sulaukia specialių užsakymų abiturientų išleistuvių ir net vestuvių šventėms.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Taksi automobilis
Tomo Markelevičiaus nuotr./Taksi automobilis

„Idėja įsigyti „Cab“ kilo spontaniškai. Šis automobilis tikrai neskirtas Panevėžio gatvėms. Važiuoklė ant lingių komforto neteikia, bet tai yra įvaizdis, pramoga ir atrakcija. Ši investicija irgi tokia, kuri neaišku, ar kada atsipirks.

Čia taip pat, kaip ir su tais BMW automobiliais, kurių degalų sąnaudos mieste siekia apie 16 litrų. Tokiais būdais siekiame kelti įmonės prestižą ir parodyti, kad taksi verslas gali formuoti ir miesto veidą“, – sako „Meidos taksi“ technikos vadybininkas.

Darbas be racijos perspektyvų neturi

Miesto taksi versle sukasi ir dar kelios įmonės bei vežėjai, kurie dirba pagal individualios veiklos pažymą, bet neturi racijos ir klientų laukia tiesiog gatvėje.

Jų išsakyta nuomonė apie taksi verslą Panevėžyje kiek pesimistiškesnė. Vežėjai neslepia, kad dažnai per dieną sulaukia vos kelių klientų, o pagausėjimo tikisi nebent švenčių dienomis.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Rimantas Urbelis
Tomo Markelevičiaus nuotr./Rimantas Urbelis

„Du mėnesius net nedirbau, nes neverta. Šiandien nuo septintos valandos ryto nuvežiau tik vieną žmogų. Gal dar koks vienas iki vakaro bus. Keleivių gerokai sumažėjo. Pas mane kelionės kaina – 3 litai už kilometrą.

Prieš kokius 8 metus dar būdavo galima dirbti, dabar keleivių nebėra. Panevėžys – žlungantis miestas. Per Naujus metus naktį padirbėsiu, gal tuomet bus keleivių. Kitiems metams prognozės irgi liūdnos. Viskas ritasi žemyn“, – sakė taksi vairuotojas Rimantas Urbelis.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Taksi automobilis
Tomo Markelevičiaus nuotr./Taksi automobilis

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais