Susitarimą, kuris buvo pasiektas po šešerius metus trukusių derybų ir pagal kurį bus siekiama iki 2035 metų per metus išmetamą anglies dvideginio kiekį įšaldyti 2020 metų lygyje, Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) vadovas Azharuddinas Abdulas Rahmanas pavadino „istoriniu“.
Susitarimas buvo pasiektas nepaisant Kinijos, Indijos ir Rusijos išreikštų abejonių.
Jis apima išmetamo CO2 kiekio segmentą, kuris nepateko į po mažiau nei mėnesio įsigaliosiantį istorinį Paryžiaus klimato paktą: orlaivių sukeliama tarša anglies dvideginiu sudaro maždaug 2 proc. viso pasaulyje išmetamo šių teršalų kiekio.
Nors prognozuojama, kad orlaivių keleivių srautas susitarimo įgyvendinimo laikotarpiu padidės du kartus, oro bendrovės tikisi, kad joms pavyks pasiekti užsibrėžtą tikslą perkant išmetamųjų teršalų kreditus.
Be to, ICAO ragina plačiau naudoti ekonomiškus biokuru varomus variklius ir lengvesnes orlaivių konstrukcijų medžiagas, taip pat optimizuoti maršrutus.
Iki šiol suderintoje sistemoje sutiko dalyvauti maždaug 64 šalys. Sistema bus įgyvendinama dviem etapais – pirmajame etape oro bendrovės dalyvaus savo noru, o antrajame dalyvavimas bus privalomas, o sistema bus įgyvendinama visapusiškai.
Nedalyvauti bus leista tik skurdžiausioms pasaulio valstybėms, mažoms valstybėms saloms ir šalims, kurioms tenka nedidelė pasaulio keleivių srauto dalis (mažiau nei 0,5 proc.).