Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2017 03 15 /11:30

Pasipiktinę nelygybe Vilniaus autobusų ir troleibusų vairuotojai grasina streiku

Vilniaus savivaldybės bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojai grasina balandžio 15-ąją surengti įspėjamąjį streiką. Bendrovės profesinės sąjungos tvirtina keliančios kolektyvinį ginčą ir teikiančios kolektyvinio ginčo reikalavimus. Jeigu jie nebus patenkinti, darbuotojai pasiryžę streikuoti. Vilniaus savivaldybė bet kokius profsąjungų priekaištus atmeta.
Naujas elektrinis autobusas
Autobusai / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojų profesinės sąjungos, vadovaudamosis Lietuvos Respublikos Darbo kodekso X skyriumi, kelia kolektyvinį ginčą ir teikia kolektyvinio ginčo reikalavimus“, – toks raštas antradienį iškeliavo Vilniaus merui Remigijui Šimašiui ir „Vilniaus viešojo transporto“ generaliniam direktoriui Gintarui Maželiui.

Reikalauja išsaugoti darbo vietas

Jame reikalavimų – ne vienas. Pirmiausia – išsaugoti UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojų darbo vietas ir socialines garantijas. O tai susiję su Vilniaus savivaldybės dar pernai balandžio 5 dieną Centriniame viešųjų pirkimų portale paskelbtu Vežėjų parinkimo keleivių vežimui vietinio reguliaraus susisiekimo autobusų maršrutais Vilniaus mieste pirkimo atviru konkursu.

Algirdas Markevičius, UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas, 15min teigė, kad jie reikalauja, jog konkursas būtų skaidrus ir sąžiningas visiems jo dalyviams, o konkurencinės sąlygos sudarytos lygios ir „Vilniaus viešajam transportui“, ir privatiems vežėjams.

Darbuotojų pasipiktinimą sukėlė tai, kad, paskelbusi vienos konkurso dalies – privežamiesiems miesto maršrutams, nugalėtoją – „Rigas mikroautobusų satiksme“ ir UAB „Transrevis“, Vilniaus savivaldybė dėl antrosios – pagrindiniams miesto maršrutams – dalies nugalėtojo paskelbimo procesą sustabdė.

Konkurso nugalėtojo nepaskelbė

„Mūsų bendrovė dalyvavo būtent konkurse dėl pagrindinių maršrutų, į kurį įeina keturi pagrindiniai miesto maršrutai. Kovo 14 dieną vokai buvo atplėšti, buvo paskelbti rezultatai, tačiau ir viename, ir kitame pakete dalyviai pateikė didesnę kainą, nei savivaldybė buvo numačiusi. Tačiau savivaldybė priėmė labai mūsų atžvilgiu, mūsų nuomone, neteisingą sprendimą. Pirmu atveju privežamiesiems maršrutams paskelbė nugalėtoją ir pakėlė kainą iki jų siūlomos kainos.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Naujas elektrinis autobusas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Vilniaus viešasis transportas

Antru atveju, kur dalyvauja mūsų įmonė, kuri pateikė mažiausią kainą ir geriausią paslaugų paketą keleiviams pagal technines charakteristikas, savivaldybė sako, kad kaina yra per didelė ir kreipėsi į viešuosius pirkimus prašydami leisti pradėti neskelbtinas derybas, t. y., panaikina visus konkurso rezultatus, eliminuoja mūsų įmonę iš tolesnių derybų ir derasi su kitais tiekėjais dėl kainos“, – esmę, kodėl kilo profesinių sąjungų nepasitenkinimas, išsakė A.Markevičius.

Jeigu savivaldybė per 7 dienas mums neatsakys ir nepradės derybų, mes balandžio 15 dieną skelbsime įspėjamąjį streiką, – teigė A.Markevičius.

Darbuotojai tvirtina nesuprantantys, kodėl vienoje to paties konkurso dalyje savivaldybė sutiko su didesne kaina, o antroje – prašo anuliuoti konkurso rezultatus ir pradėti neskelbtinas derybas.

„Mums tai kelia labai daug abejonių ir mes manome, kad iškraipoma sąžininga konkurencija keleivių pervežimo rinkoje“, – kalbėjo vienos iš profesinių sąjungų pirmininkas.

Darbuotojai, jeigu jų reikalavimai nebus išgirsti, nusiteikę ryžtingai – skelbs streiką. Įspėjamojo streiko data jau numatyta, tai bus balandžio 15-oji.

„Jeigu savivaldybė per 7 dienas mums neatsakys ir nepradės derybų, mes balandžio 15 dieną skelbsime įspėjamąjį streiką. Trys profesinės sąjungos, kurios vienija 1,5 tūkst. darbuotojų. Pasirinkome tokią datą, kad būtų kuo mažiau nepatogumų vilniečiams – tai bus šeštadienis, ryte“, – teigė A.Markevičius.

Jeigu darbdavys toliau nevykdys darbuotojų reikalavimų arba nesieks surasti sutarimo keliamais klausimais, anot A.Markevičiaus, profesinė sąjunga gali skelbti ir neterminuotą streiką.

Savivaldybė mano kitaip

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Vilniaus miesto savivaldybės Miesto transporto skyriaus vyr. specialistas Kastytis Lubys
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Kastytis Lubys

Vilniaus savivaldybės Eismo valdymo poskyrio vyr. specialisto Kastyčio Lubio teigimu, vadovaujantis Lietuvos Aukščiausiojo teismo išaiškinimu visos savivaldybės yra įpareigotos skelbti Viešuosius pirkimus vežėjų paslaugoms pirkti.

„Vilniaus miesto savivaldybė paskelbė konkursą dviem pirkimo objekto dalims, t.y. privežamiesiems maršrutams ir pagrindiniams maršrutams. Nors ieškinių dėl šio konkurso buvo nemažai, tarp jų ir iš tos pačios profsąjungos, tačiau visus teismus savivaldybė laimėjo“, – teigė K.Lubys.

Kovo 6 d. konkurso dalyviai buvo informuoti apie rezultatus. Antroje pirkimo objekto dalyje laimėjo TŪB „Rigas mikroautobusu satiksme“ ir UAB „Transrevis“, kurių vieno kilometro kaina buvo 1,07 euro be PVM.

Savivaldybės teigimu, pirmoje pirkimo objekto dalyje, kurioje dalyvavo ir mažiausią kainą pateikė UAB „Transporto nuoma“ ir UAB „Vilniaus viešasis transportas“ (1,81 euro be PVM), visų dalyvių pasiūlymai buvo atmesti dėl per didelių kainų, o konkurso dalyviai buvo informuoti, jog Vilniaus miesto savivaldybės administracija kreipsis į Viešųjų pirkimų tarnybą dėl neskelbiamų derybų, kaip tokiais atvejais ir numato Viešųjų pirkimų įstatymas, kuriame aiškiai suformuluota, jog į derybas kviečiami visi vykusiam atviram konkursui pasiūlymus pateikę tiekėjai, atitinkantys perkančiosios organizacijos nustatytus minimalius kvalifikacijos ir pasiūlymų pateikimo reikalavimus. „Taigi profsąjunga sąmoningai siekia tokiais veiksmais visuomenę ir darbuotojus suklaidinti dėl šio viešojo pirkimo“, – teigė K.Lubys.

„Klaidina visuomenę“

Nors ieškinių dėl šio konkurso buvo nemažai, tarp jų ir iš tos pačios profsąjungos, tačiau visus teismus savivaldybė laimėjo, – teigė K.Lubys.

Kovo 7 d. Viešųjų pirkimų tarnybai pateikti dokumentai, susiję su prieš tai vykdytu pirkimu, kuriame dalyvavę tiekėjai bus kviečiami į neskelbiamas derybas. „Norime pabrėžti, kad neskelbiamos derybos bus pradėtos tik tada, jei bus gautas sutikimas iš VPT, kuri pagal savo kompetenciją įvertins visus dokumentus ir aplinkybes bei pateiks savo sprendimą, todėl profsąjungos abejonės, dėl pirkimo skaidrumo yra nieko nepagrįstos. Šiuo metu Vilniaus miesto savivaldybė nėra gavusi iš VPT sutikimo vykdyti neskelbiamas derybas, todėl profsąjungų pateikta informacija, jog deramės su kitai tiekėjais, klaidina visuomenę ir daro žalą pačiam viešajam pirkimui“, – aiškino K.Lubys.

Profsąjunga, anot Vilniaus savivaldybės, teigia, jog jie reikalauja išsaugoti VVT darbuotojų darbo vietas ir socialines garantijas, tačiau toks nuogąstavimas nėra pagrįstas, nes, Vilniaus miesto savivaldybės turimais duomenimis, UAB „Vilniaus viešasis transportas“ šiuo metu neturi pakankamų resursų pati viena aptarnauti visą Vilniaus transporto sistemą, tad apie darbuotojų atleidimą ar socialinių garantijų panaikinimą šiai dienai nėra jokios kalbos. Atlikus viešąjį pirkimą ir dalį maršrutų ėmus vykdyti privačiam vežėjui, VVT nereikės imtis struktūrinių pokyčių, kadangi esami bendrovės pajėgumai bus pilnai naudojami VVT aptarnaujamiems maršrutams.

Iš visos UAB „Vilniaus viešasis transportas“ 2016 metais vykdomų keleivių vežimo paslaugų ridos 7,6 procentus ridos šiuo metu vykdo subnuomininkai.

Žygimanto Gedvilo/15min nuotr./Vilniaus viešasis transportas
Žygimanto Gedvilo/15min nuotr./Vilniaus viešasis transportas

Savivaldybės teigimu, Vilniaus apygardos teismas 2017 m. kovo 14 d. sprendime, kuriame profesinė sąjunga skundė Pirkimo sąlygas nurodė, kad nepagrįsti profsąjungos argumentai, jog ginčijamo pirkimo atveju UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojams gali būti padaryta potenciali žala. Teismo vertinimu, ginčijamomis Sutarties nuostatomis negali būti padaryta kokia nors žala darbuotojams, nes jos yra ne žalingos, o palankios darbuotojams.

„Atkreipiame dėmesį, kad Vilniaus miestui šis konkursas yra labai svarbus, siekiant pagerinti keleivių vežimo paslaugų kokybę mieste. Vilniaus miesto savivaldybė vykdydama konkursą laikosi teisės aktų reikalavimų bei konsultuojasi su Viešųjų pirkimų tarnyba, siekiant, jog paslaugos kuo greičiau būtų prieinamos miestiečiams“, – teigė K.Lubys.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų