Lietuvos oro uostų generalinis direktorius Gediminas Almantas spaudos konferencijoje žurnalistams teigė, kad paskutinį kartą takas remontuotas prieš 20 metų, todėl rekonstrukcija yra būtina.
„Tako rekonstrukcija – gyvybiškai reikalinga, kad Vilniaus oro uostas galėtų funkcionuoti. Svarbu suprasti, kad jei dabar nerekonstruosime tako, jau labai greitai Vilniaus oro uostas gali nebeatitikti saugumo reikalavimų, dėl ko pagrindiniame šalies oro uoste apskritai nebegalėtų kilti ir leistis lėktuvai, veikla būtų ribojama arba jis būtų uždarytas“, – kalbėjo G.Almantas.
Didelis projektas
Anot jo, rekonstrukcijos darbai jau pradėti. Iš viso buvo įvykdyta 17 pirkimų, o rangos darbai – tik vienas iš jų.
„Projektas jau prasidėjęs, jis vykdomas nuo praeitų metų. Etapas, kuris bus vykdomas uždarius oro uostą, yra kritiškiausias ir darbai, kurių mes negalime atlikti kitu būdu. Iki šiol apklaustos oro bendrovės iš Vilniaus į Kauną, žinome jų tvarkaraščius. Projektas labai kompleksiškas. Iš viso įvykdyta 17 viešųjų pirkimų, kad būtų įgyvendintas šis projektas, o ranguos – tik vienas iš jų“, – sakė jis.
Po rekonstrukcijos oro uosto taką planuojama sertifikuoti iš naujo.
„Pabaigus darbus mes sertifikuosime taką iš naujo ir oro uostas ilgai galės veikti atitinkant visus saugos reikalavimus. Nežinau, kuriam laikui bus takas sertifikuotas, nes tai nauja sertifikavimo sistema“, – teigė G.Almantas.
Per rekonstrukciją oro uosto darbuotojai dirbs Kaune, dalį jų planuojama apgyvendinti laikinojoje sostinėje.
Bus atnaujintas iš pagrindų
Rangos darbus atliksiančios latvių bendrovės „A.C.B.“ valdybos narys Dzintars Pomers teigė, kad dalį darbų jie padarys iki oro uosto uždarymo.
„Darbus pradėsime netrukus, jie bus vykdomi naktį. O nuo nurodytos dienos pradėsime dirbti 24 valandas per parą. Planuojama visiškai atnaujinti taką, pakeisti apšvietimo, signalinių žibintų sistemą. Taip pat abipus tako bus įrengtos žaliosios saugumo zonos, kad, atsitikus nelaimei, orlaivis nenukryptų nuo tako“, – konferencijoje pasakojo D.Pomersis.
Rekonstruojant kilimo ir tūpimo taką bus paklota nauja asfalto danga su šalčiui atspariu apsauginiu sluoksniu, pakeisti nuotekų ir drenažo sistemų vamzdžiai bei įrengta nauja signalinių žiburių sistema.
Vilniaus oro uosto orlaivių kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos darbai bus pradėti šių metų liepos 14 dieną. Oro uostas tam laikotarpiui bus uždarytas, o visi skrydžiai nukreipiami į Kauną. Rugpjūčio 18 dieną takas vėl turės priimti lėktuvus. Rekonstrukcijos darbų vertė turėtų siekti 19 mln. eurų.
Latvijos bendrovė darbus atliks kartu su Lietuvos įmone „Autokausta“ ir grupe subrangovų.
Bendrovė minima skandale
Anksčiau 15min skelbė, kad Latvijos kelių tiesimo įmonė „A.C.B“ praėjusiais metais buvo minima nutekintų duomenų „Panama Papers“ skandale. Paaiškėjo, kad bendrovė „Mossack Fonseca“ latvių bendrovei padėjo parduoti sporto kompleksą. Jis atiteko kompanijai „Amza Properties“. Latvijos tiriamosios žurnalistikos centras „Re:Baltica“, kuris naudojosi „Panama Papers“ nutekintais duomenimis, išsiaiškino, kad „A.C.B.“ savininkai pastatą pardavė patys sau.
Pernai Latvijos bendrovė laimėjo keletą konkursų tiesti ir remontuoti kelius bei tiltus Lietuvoje.