Per Kalėdas skaitykite kartu. Prenumeratai -50%
Išbandyti
2017 05 17 /13:26

Pasiūlymas vilniečiams: palikite automobilius aikštelėje ir važinėkite po miestą už 2 eurus

Vilniaus miesto savivaldybės taryba ketina pabranginti dalį viešojo transporto bilietų sostinėje. Važiavimas brangiau kainuos tiems keleiviams, kurie įsigyja elektroninius pusvalandžio, dienos, trijų ar dešimties dienų bilietus.Tačiau pagrindinė naujiena – „Statyk ir važiuok“ aikštelės, kuriose palikę mašinas vairuotojai visą dieną miesto autobusais ir troleibusais galės važinėti vos už 2 eurus.
Vilniaus viešojo transporto bilietai
Vilniaus viešojo transporto bilietai / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Šiuo metu 30 minučių bilietas Vilniaus viešajame transporte kainuoja 0,64 euro, jeigu politikai pritars pabrangimui – kainuos centu brangiau.

Už vienos dienos bilietą mokėti tenka 3,48 euro, tačiau po pabrangimo jo kaina sieks 5 eurus. Trijų parų (72 val.) bilieto kaina šiuo metu yra 6,08 euro, bus – 8 eurai. 10 dienų bilietas brangs dar labiau – nuo 11,87 euro iki 15 eurų.

Keisis ir vadinamųjų nuolatinių kaina – 30 dienų terminuotųjų elektroninių bilietų: visomis dienomis važinėti toks bilietas dabar kainuoja 28,96 euro, o kainuos 29 eurus, tik darbo dienomis atpigs – 26,07 eurų virs 26 eurais.

Pagal pateiktą projektą atpigs ir 60 minučių bilietas – kainuos nebe 0,93 euro, o 0,9 euro. Taip pat bus galima įsigyti penkių dienų (120 valandų) bilietą, kurio kaina sieks 12 eurų. Šis bilietas patogus turėtų būti dirbantiems kas antrą savaitę darbo dienomis.

Taip pat bus galima įsigyti metinį bilietą, jo kaina sieks 235 eurus.

VT bilietų kainų lentelė
VT bilietų kainų lentelė

Tačiau pagrindinė naujovė Vilniaus mieste – kombinuota kelionių jungtis „Statyk ir važiuok“ (angl. „Park ir Ride“), dėl kurios atsiranda ir naujas viešojo transporto bilietas. Jį galima įsigyti pastačius automobilį „Statyk ir važiuok“ stovėjimo aikštelėje, bilietas galios vienam asmeniui nuo įsigijimo momento iki išvažiavimo iš aikštelės, bet ne ilgiau kaip iki tos pačios dienos 24 val., ir kainuos 2 eurus.

Šie bilietai aikštelėse „Statyk ir važiuok“ parduodami kasdien nuo 5 iki 23 valandos.

„Jau kitą mėnesį pagrindinėse privažiavimo į centrinę miesto dalį arterijose planuojame įrengti pirmąsias tris „Statyk ir važiuok“ sistemos aikšteles, kuriose vairuotojai galės palikti savo automobilį ir savo kelionę toliau tęsti viešuoju transportu.

Šių aikštelių tikslas yra skatinti vairuotojus atsisakyti asmeninio transporto kelionėms į centrinę miesto dalį, dėl ko sumažės stovėjimo vietų apkrovos, spūstys, užterštumas, o ir patys vairuotojai sutaupys – nereikės mokėti parkavimo rinkliavos už stovėjimą centre, kai automobilis bus saugiai paliktas „Statyk ir važiuok“ aikštelėje“, – sakė SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.

Šios aikštelės bus įrengtos Ukmergės plente šalia „Senukų“, V.Gerulaičio gatvėje prie „Siemens“ arenos ir Žvėryne prie viešojo transporto žiedo. Meras Remigijus Šimašius pripažino, kad šios aikštelės įrengtos ten, kur mažiausiai kilo ginčų su Nacionaline žemės tarnyba. Ateities tikslas – kad tokios aikštelės atsirastų prie kiekvieno didžiojo įvažiavimo į miestą.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Modesta Gusarovienė
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Modesta Gusarovienė

„Šiemet turime planą, kad bent trys aikštelės tokios atsirastų, pirmiausia tokiose vietose, dėl kurių neturėjome didelių diskusijų su NŽT ir kitomis institucijomis. Ištestuotume, kaip tai veikia, o tada rudenį arba kitą pavasarį startuotume su daugiau tokių, dar didesnių aikštelių, kad vilniečiams ar iš priemiesčių atvažiuojantiems žmonėms, kurie nenori stovėti spūstyse ir brangiai mokėti už parkavimą, būtų patogu palikti automobilį už priimtiną kainą šalia viešojo transporto aikštelės, sėsti į viešąjį transportą ir patogiai važiuoti“, – kalbėjo meras.

Pirmose trijose aikštelėse tilps kiekvienoje po 50-100 automobilių. Kiek kainuos įrengimas, kol kas M.Gusarovienė teigė nežinanti, tai bus galima suskaičiuoti, kai aikštelės jau bus įrengtos. Pirmi rezultatai, ar ši sistema veikia ir pasiteisina, bus apie spalio vidurį, kai automobilių srautai mieste po vasaros atostogų vėl susinormalizuos.

„Mes paskaičiavome, kad kombinuojant kelionę viešuoju transportu ir automobiliu kainuoja žmogui pigiau, jei jis važiuoja į centrą, kai reikia mokėti už parkavimą visą dieną miesto centre. (...) Žmogus, kuris kiekvieną dieną važiuoja 10 km maršrutu namai-darbas, tai jis turėtų sutaupyti 30 eurų per mėnesį“, – sakė M.Gusarovienė.

Anot „Susisiekimo paslaugų“ direktorės, panašios sistemos veikia absoliučioje daugumoje Europos sostinių, taip pat – ir Rygoje bei Taline.

Per dieną Vilniaus viešuoju transporto važiuoja apie 550 tūkst. keleivių.

Dar viena galimybė važinėti nemokamai suteikiama visiems, turintiems vairuotojo pažymėjimą, tarptautinę dieną be automobilio, rugsėjo 22 d. Tereikės pateikti tą pažymėjimą ir bilieto nebereiks.

Pokyčiai turėtų įsigalioti nuo liepos. Bet juos dar turės patvirtinti Vilniaus taryba, pirmiausia politikai pokyčius svarstys komitetuose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tvarumu garsėjanti kompanija „Reynaers Aluminium“ prisidės prie unikalaus miestelio verslui statybų Kauno LEZ
Reklama
Energija veiksme: kaip Dakaro lenktynininkas valdo stresą ir iššūkius
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas