Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pats viešuoju transportu nevažinėjantis Marijampolės meras Vidmantas Brazys svajoja marijampoliečius iškrapštyti iš automobilių

Marijampolės meras Vidmantas Brazys pasiryžęs sekti Talino ir dar kelių Europos miestų pavyzdžiu – turėti mieste nemokamą viešąjį transportą. Kol kas tiksliai nėra suskaičiuota, kiek tai miestui kainuotų, tačiau meras mano, kad Marijampolės autobusų parkui savivaldybės kasmet skiriama suma nuo 900 tūkst. Lt išaugtų vos iki 1,2 mln. Lt.
Jono Basanavičiaus aikštė
Marijampolės savivaldybė nusiteikusi populiarinti viešąjį transportą. / Eglės Digrytės nuotr.

Kol kas dar skaičiuoja

V.Brazys teigia, kad norą persodinti marijampoliečius iš nuosavų automobilių į miesto autobusus skatina šiame mieste nuolat susidarančios transporto spūstys. Pats meras net negalėjo pasakyti, kiek kainuoja vienkartinis bilietas Marijampolės miesto autobuse, jis prisipažino viešuoju transportu nevažinėjantis. Tam esą neužtenka laiko, o ir gyvenąs užmiestyje, tad joks autobusas jo namų nepasiekia. 

Tačiau autobusas gali pasiekti ir mero namus. Jeigu Marijampolės politikai galutinai apsispręs ir viešasis miesto transportas taps visiškai ar bent iš dalies nemokamas, ketinama koreguoti ir autobusų maršrutus. 

„Šiandien negaliu pasakyti, ar bus visai nemokamas, ar pusiau mokamas, gal vaikams, mokiniams nemokamas, pensininkams. Bet galvojame, skaičiuojame, kad padarytume visiškai nemokamą, skatintume žmones viešuoju transportu važiuoti. Nes dabar važinėja tušti autobusai, automobiliai kemša gatves, išmetamosios dalelės teršia miesto orą. O mes vis tiek turime kompensuoti nuostolius Marijampolės autobusų parkui“, – teigė meras.

Marijampolės meras V.Brazys
Marijampolės meras V.Brazys

Miesto vadovas tvirtina, kad norima sumažinti automobilių skaičių Marijampolėje, esą žmonės galėtų važiuoti tik būtiniausiu atveju, o mokyklą, darbą pasiektų autobusu. Persėsti į visuomeninį transportą turėtų paskatinti ir mokamas automobilių stovėjimas aikštelėse mieste, toks mokestis netrukus atsiras.

Šiuo metu Marijampolė turi aštuonis autobusų maršrutus, kiti autobusai važiuoja į kaimus rajone. Anot mero, atlikus analizę maršrutai būtų pritaikyti pagal poreikius važiuoti į įmones, mokyklas. Daugiau maršrutų neturėtų atsirasti, galbūt tik keisis trasos, autobusai važiuos dažniau tomis valandomis, kai didžiausi keleivių srautai.

Rudenį miestas tikisi gauti naujus dujomis varomus autobusus, kurie bus ekonomiškesni, jų nereikės taip dažnai remontuoti, tad irgi tikimasi sutaupyti.

Vežti nemokamai pigiau?

„Šiuo metu Autobusų parkui duota komanda paskaičiuoti, kiek dabar surenkama pinigų už bilietus mieste ir kiek reikėtų savivaldybei pridėti, kad autobusai važiuotų nemokamai. Šiuo metu finansuojame apie pusę išlaidų, nes visi miesto autobusai yra nuostolingi. Be to, valstybė teikia lengvatas pensininkams, moksleiviams, tad reikia mokėti ir kompensacijas. Tad viską suskaičiavus – kainuoja bilietų pardavimas, vairuotojų darbas pardavinėjant bilietus, bilietų patikrinimas, aš manau, atsirastų galimybė vežioti keleivius nemokamai“, – aiškino meras.

Tad viską suskaičiavus – kainuoja bilietų pardavimas, vairuotojų darbas pardavinėjant bilietus, bilietų patikrinimas, aš manau, atsirastų galimybė vežioti keleivius nemokamai, – aiškino V.Brazys.

Anot mero, šiuo metu per metus Marijampolės savivaldybė priversta sumokėti Autobusų parkui apie 900 tūkst. Lt, o jeigu viešasis transportas būtų nemokamas – ši suma išaugtų tik kokiais 300 tūkst. Lt. O tiek esą gali pavykti surinkti už automobilių stovėjimą mokamose aikštelėse.

Vienkartinis bilietas Marijampolėje spaudos kioske kainuoja 1,60 Lt be nuolaidos ir 1,80 Lt perkant iš vairuotojo autobuse. Iš viso mieste gyvena apie 45 tūkst. gyventojų.

Nuo šių metų pradžios nemokamai viešuoju transportu važinėja Estijos sostinės Talino gyventojai. Tokią pat nemokamą visuomeninio transporto sistemą turi ir keli Lenkijos miesteliai, juose gyventojų skaičius svyruoja apie 60 tūkst.

Daug triukšmo dėl viešojo transporto pertvarkos kilo Vilniuje, kai nuo liepos 1-osios keitėsi autobusų ir troleibusų maršrutai, išnyko privatūs mikroautobusai, važinėti pradėjo greitieji autobusai, gatvėse atsirado papildomų eismo juostų viešajam transportui. Sistemos kritikų prognozuoto chaoso gatvėse nekilo, tačiau tiek viešojo transporto keleiviai, tiek automobilių vairuotojai su nerimu laukia rugsėjo, kai sostinėje gerokai išaugs transporto ir žmonių srautai.

Vilnius nemokamo transporto idėjos iš esmės net nesvarstė, nors tokių siūlymų buvo pasigirdę. Tačiau į skolas įklimpusi sostinė šios prabangos sau leisti negalėtų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?