Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Per parą vilkikų eilė Lietuvos–Baltarusijos pasienyje sumažėjo 290

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ informuoja, kad pasienyje įstrigusių vilkikų eilė toliau lėtai mažėja. Šiuo metu Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje yra 1540 vilkikų eilėse įstrigusių vilkikų, iš kurių 1000 – Baltarusijos, o 540 – Lietuvos pusėje. Per parą bendras įstrigusių vilkikų skaičius sumažėjo 290, kai vakar iš viso eilėje driekėsi 1944 sunkvežimiai, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Sunkvežimiai prie Medininkų pasienio posto laukia leidimo įvažiuoti į Baltarusiją
Sunkvežimiai prie Medininkų pasienio posto laukia leidimo įvažiuoti į Baltarusiją / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Visgi nerimą kelia tai, kad per pastarąją parą įstrigusių vilkikų Lietuvos pusėje išaugo nuo 310 iki 540, nors Baltarusijos pusėje sumažėjo nuo 1520 iki 1000.

Pasienyje vilkikų eilės pradėjo mažėti, bet gana lėtai, nuo praėjusio sekmadienio, kai šeštadienį Muitinės departamentas atstatė elektroninę tranzito deklaravimo sistemą.

Asociacijos „Linava“ prezidento Romo Austinsko teigimu, naujausi duomenys kelia nerimą – vėl stebime išaugusią eilę Lietuvos pasienyje.

„Toks pokytis, įvykęs per parą, neramina. Tai galima paaiškinti tuo, kad kai neveikė IT sistemos, Lietuvos vežėjai nebesiuntė naujų krovinių, nenorėdami, kad vairuotojai stovėtų kilometrinėse eilėse. Dabar, kai IT sistemos atstatytos, vežėjai skuba kuo greičiau pakrauti krovinius, juos išsiųsti, kad tik patirtų kuo mažesnius nuostolius dėl sutartyse su užsakovais numatytų netesybų, finansinių baudų“, – sako R.Austinskas.

Asociacijos viceprezidentas Vytas Bučinskas tvirtina, kad eilėse vis dar yra įstrigusių vairuotojų, kurie jau savaitę čia turi išgyventi nežmoniškomis sąlygomis, be poilsio, miego, normalaus maisto, negalėdami deramai atlikti net gamtinių reikalų, kas gali turėti neigiamas pasekmes sveikatai.

„Baltarusijos pusėje eilė mažėja lėtai, ne taip kaip tikėtasi, bet mažėja, o tai teikia vilties. Norėtųsi, kad jos mažėtų kur kas greičiau, nes nuo to labiausiai kenčia vairuotojai, sėdintys prie vilkikų vairo. Akivaizdu, kad turėtų būti nukreipta kur kas daugiau žmonių į pagalbą tvarkant kelionės dokumentus tiek elektroniniu, tiek rankiniu būdu. Tai leistų procedūroms ir vilkikams greičiau judėti. Visi jau yra pervargę, pikti, o tai gali turėti skaudžias pasekmes sveikatai“, – sako R.Austinskas.

Tai precedento neturintis atvejis, kai per savaitę niekaip neišsisklaido susiformavusios eilės pasienyje, kurios susidarė sugedus Muitinės departamento IT sistemoms.

Lietuvos vežėjai buvo priversti nebesiųsti sunkvežimių su kroviniais ir taip pažeidinėti sutartis su užsakovais, kuriose numatyti konkretūs krovinių pristatymo terminai. Dėl to jiems gresia ne tik nuostoliai, bet ir baudos, priklausomai nuo sutartyse numatytų sąlygų. Kaip jau skelbta, viena diena prastovos vilkikui kainuoja 300 eurų. Šiuo metu vertinamos teisinės galimybės kreiptis dėl patirtų nuostolių kompensavimo į atsakingas institucijas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai