Pernai 15min publikavo tyrimą, kuris atskleidė, kad virš Marijampolės rajono vos nesusidūrė trys civiliniai orlaiviai. Taip nutiko dėl pervargusių darbuotojų, tačiau „Oro navigacija“ neigė, kad dispečeris galėjo užmigti darbo vietoje. Vėliau atliktas tyrimas patvirtino tokį incidentą.
„Tai vienas iš pavyzdžių, kas gali atsitikti. Darbuotojai, jausdami visišką atsakingumą, stengiasi išvengti, kad nebūtų tokių atvejų, o rizika yra nemaža“, – po susitikimo su „Oro navigacijos“ profsąjungų atstovais ketvirtadienį sakė Jaroslavas Narkevičius. Praėjus kone metams po incidento „Oro navigacijos“ atstovai prisibeldė pas ministrą.
Pasak jo, žmonių nuovargis yra pernelyg didelio darbo krūvio rezultatas, kuris neigiamai gali atsiliepti saugumui. Jis pripažino, kad įmonėje trūksta dialogo – vadovai turėtų daugiau komunikuoti su darbuotojais.
„Mes turime peržiūrėti įmonės valdymą, turi būti sudarytas geresnis dialogas tarp profsąjungos ir vadovybės. Manyčiau, kad turėtų būti papildyta kolektyvinė darbo sutartis, kurioje turėtų būti numatytos geresnės socialinės sąlygos“, – tvirtino susisiekimo ministras.
Tuo metu „Oro navigacijos“ profsąjungų atstovai plačiau situacijos nekomentavo, tik teigė, kad ministras juos išgirdo.
„Mūsų galimybės komentuoti yra ribotos (...). Manome, kad ministras tikrai mus pilnai išklausė“, – sakė Lietuvos skrydžių vadovų asociacijos prezidentas Dimitrijus Smirnovas.
Jis teigė negalintis išsamiau komentuoti situacijos, nes tam reikia „Oro navigacijos“ vadovybės pritarimo.
„Yra vidinis susitarimas su vadovybe, kad tam tikrus komentarus mes galime duoti tik iš anksto susitarus su generaliniu direktoriumi. Ir mūsų rankos kai kuriais klausimais yra tikrai surištos. Galime tik pasakyti, kad susitikimas praėjo labai gerai“, – sakė jis.
Anot J.Narkevičiaus, skrydžių saugumo specialistus, ypač jaunus, išlaikyti yra sunku.
„Oro navigacija“ stengiasi patobulinti paruoštų studentų kvalifikaciją, bet pastebima yra kaita. Skrydžių valdymo specialistų trūkumas jaučiamas ne tik Lietuvoje ir išlaikyti mūsų įmonei gerai dirbančius, ypatingai jaunus specialistus, yra sudėtinga. Jie yra kviečiami dirbti ES rinkoje ir ne tik“, – pabrėžė J.Narkevičius.
Pasak J.Narkevičiaus, artimiausiu metu planuojamas susitikimas su „Oro navigacijos“ vadovu Mindaugu Gusčiu.
„Sodros“ duomenimis, „Oro navigacijoje“ šiuo metu dirba 294 darbuotojai.