Pirmas kartas prie elektromobilio vairo: „pistoleto“ pokštas ir pigesnė kava

Iki šiol nebuvau vairavusi elektromobilio, todėl mielai pasiryžau iššūkiui kelis „elektrinius“ išmėginti ir pasižiūrėti, kuo iš subjektyvios asmeninės perspektyvos skirsis kelionės. Ar tikrai kaip diena ir naktis skirsis nuo tų, kurias jau daugiau nei 10 metų patiriu vairuodama dyzelinį automobilį, net jei jam didelių priekaištų ir neturiu. Taigi... Jeigu manote, kad iškart imsiu pasakoti, kaip elegantiškai išriedu iš aikštelės, tai ne. Mano pirmasis pasimatymas su elektromobiliu prasideda pokštu.
Ida Mažutaitienė
Ida Mažutaitienė / Lukas Balandis / BNS nuotr.

Nuo mechaninės – prie naujos kartos vairo

Kiekvienas, skaitantis šį tekstą, panašų eksperimentą gali pasidaryti kad ir šiandien. Šoktelėti iki automobilių nuomos aikštelės, kad ir kokios įmonės ji bebūtų, atsisiųsti programėlę, užsiregistruoti – ir štai, mažiausiai keli ir netgi ne vieno modelio elektromobiliai pasiruošę jūsų paslaugoms.

Pirmasis pasirinkimas trumpam pralėkimui iki Vilniaus miesto centro kavos – elektrinis „Mini Cooper“. Atsisėdu prisijaukinti elektromobilio. Aišku, nepajudėjus, neužsivedus, skirtumo nuo dyzelinio nepajusi. Tada suprantu, kad mano įprotis ir ištikimybė mechaninei pavarų dėžei kiek pasunkina reikalus. Esu vairavusi automatinę ne sykį, bandau atgaminti tuos prisiminimus, po kelių sekundžių neįprastai tylus burgztelėjimas pasufleruoja – „užsivedėm“.

Ir tuo kartu dyzelinio ar benzininio automobilio vairuotojas spust pedalą ir išlekia, vos taip ir nepadariau. Bet tada prisiminiau, kad lyg akies kraštu mačiau, pakrovimo laidas vis dar pajungtas. Svarstau, kiek gi tai man būtų kainavę? Kita vertus, gal būtų suveikusi kokia nors apsaugos sistema?

Lukas Balandis / BNS nuotr./Ida Mažutaitienė
Lukas Balandis / BNS nuotr./Ida Mažutaitienė

Nuo lemtingo truktelėjimo buvau per plauką, vis tik susitvarkiusi šią žioplystę, regis, jau buvau pasirengusi išriedėti į gatvę. Išriedėti kaip madinga naujos kartos vairuotoja.

Meditacija, meditacija ir dar kartą meditacija

Įsėdus į svetimą ar tiesiog dar nevairuotą automobilį reikia laiko jį prisijaukinti, todėl daug dėmesio kreipi į detales – kur šviesų rankenėlės, valytuvai ar pan. Vis tik vienas pirmųjų įspūdžių ir, sakyčiau, neišdildomas, kurį palieka elektromobilis, vienareikšmiškai yra garsas. Kitaip tariant – tyla, absoliutus automobilio darbo triukšmo nebuvimas...

Pirma, susidaro įspūdis, kad net nejungiant muzikos ar pan. važiavimas galėtų būti savotiška meditacija. Tiesą sakant, mano dyzelinė mašina to, kad mus veždama dirba sunkiai, niekada neslepia. Todėl kartais, norint malonesnio riedėjimo, aišku, spusteliu grotuvą.

Antras įspūdis, kad elektromobilyje tos muzikos nereikia „užleisti“ taip smarkiai. Važiuojant elektriniu „miniuku“, įspūdį padarė tai, kad muziką puikiai ir švariai girdi, net jeigu jos klausaisi negarsiai. Išvada šioje vietoje aiški: vairavimas gali net tapti savotiška meditacija, o iš melomano „rizikuoji“ tapti tyla besimėgaujančiu vairuotoju.

Kaip teigia šaltiniai, šiuo automobiliu vienu įkrovimu, galima nulėkti nuo 225 iki 234 kilometrų. „Miniuką“ galima įkrauti ir naudojantis buitiniu tinklu namuose, tačiau viešosiose krovimo stotelėse, naudojantis 50 kW galios krovimo stotele, „pamaitinti“ automobilio bateriją – nuo 0 iki 80 proc. – pakaktų gero pusvalandžio.

Kavos už pigiau?

Priminsiu, kad į elektrinį automobilį įšokau su planu nulėkti iki Vilniaus miesto centro ir išgerti puodelį kavos. Ir šis, nieko neišskirtinis, sprendimas galiausiai išryškino dar vieną elektromobilio privalumą.

Įprastai važiuodamas miesto, o ypač – senamiesčio link, pradedi spręsti rebusą, kur reikės pastatyti automobilį.

Lukas Balandis / BNS nuotr./Ida Mažutaitienė
Lukas Balandis / BNS nuotr./Ida Mažutaitienė

Nors vaikščiojimas pėsčiomis yra puiki alternatyva judėjimui Vilniaus širdyje, vis tik sutikite, kad būna situacijų, kai norisi automobilį pasistatyti arčiau ir „susisukti greičiau“.

Artėdama senamiesčio link, prisiminiau, kad elektromobilių parkavimas mieste ar jo centre sostinėje yra nemokamas!

Įsukusi į Vokiečių. g., dienos metu ganėtinai nesunkiai radau vietą pasistatyti „miniuką“. Tada kilo mintis, kad tai draugiška ir gamtai, ir piniginei.

Pasistačiau elektromobilį ir išgėriau kavos už 3 eurus. Atvykus su savuoju dyzeliniu, kava su „parkingu“ būtų kainavusi jau 5,50 Eur.

Taigi – pirmasis pasimatymas su elektromobiliu, sakyčiau, vykęs. Malonių įspūdžių nemažai, o faktas, kad skirtumų nuo dyzelinio variklio yra, neginčytinas. Po kelių dienų laukia dar vienas bandymas – šįkart su pigiausiu rinkoje „elektriniu“. Išsiaiškinsime, kiek už tokį reikėtų pakloti ir koks pirmas įspūdis apie jį?

Ši publikacija – Susisiekimo ministerijos vykdomos komunikacijos kampanijos „Persėsk į elektromobilį“ dalis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis