Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Pirmasis pusmetis Klaipėdos uoste: po kritimo tikisi greito atsigavimo

Per pirmąjį šių metų pusmetį Klaipėdos uoste krova sumažėjo 6,5 proc., pajamos sumažėjo 1,5 proc., palyginus su praėjusiais metais. Prastesnius rezultatus su pandemija ir dėl jos įvestais apribojimais siejantis uosto vadovas Algis Latakas į ateitį žvelgė optimistiškiau. „Laivybos apimtys atsistato ir manome, kad antrąjį pusmetį fiksuosime augimą“, - teigė jis.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija / Aurelijos Jašinskienės/15min.lt nuotr.

Rytinės Baltijos jūros pakrantės uostuose fiksuotas 7 proc. krovos apimčių kritimas. Lietuvos uoste – Klaipėdoje – kritimas buvo kiek mažesnis. Čia perkrauta 6,5 proc. mažiau krovinių.

Tikisi atsigavimo dar šiemet

Anot A.Latako, dėl mažėjančio vartojimo buvo matoma, kaip uosto gabenama mažiau naftos, krovinių konteineriuose. Dabar prekyba tarp Azijos ir Europos atsistato.

„Matome, kad pajamos uoste per pirmą pusmetį krito sąlygiškai nedaug – 1,5 proc. ir gauta 31,168 mln. eurų“, – aiškino naujasis uosto direkcijos vadovas A.Latakas.

Aurelijos Jašinskienės/15min.lt nuotr./Algis Latakas
Aurelijos Jašinskienės/15min.lt nuotr./Algis Latakas

Anot jo, pagal šios dienos rodiklius antrasis pusmetis uosto veikloje prognozuojamas optimistiškesnis.

„Birželis ir liepa yra labiau pereinamas laikotarpis, kai nėra grūdų. Šiemet žadamas geras derlius. Taip pat ir išaugusi naftos paklausa turėtų leisti pakelti krovos rodiklius“, – per trečiadienį surengtą spaudos konferenciją kalbėjo uosto vadovas.

Prastų žinių jis turėjo dėl kruizinės laivybos. Planuotas rekordinis sezonas liko tik svajose. Kol kas į Klaipėdą neatvyko nė vienas kruizinis laivas ir, kiek dabar matoma, jų šiemet ir nebus.

Investicijoms – 23,3 mln. eurų

Per pirmus šių metų šešis mėnesius uosto direkcija į infrastruktūrą investavo 23,3 mln. eurų. Darbai, anot A.Latako, nepaisant karantino, vyko į ir planai įgyvendinti.

VLG nuotr./Bendrovė „Vakarų laivų gamykla“
VLG nuotr./Bendrovė „Vakarų laivų gamykla“

Užbaigtas antrasis Malkų įlankos gilinimo etapas ir pasiektas 14,5 metrų gylis, buvo iškasta 2 mln. kub. metrų grunto. „Šio projekto reikšmė didelė: iki šiol įlankoje nebuvo galima pilna pakrauti laivų. Juos išleisdavo arba nepilnai pakrautus, arba krovą baigdavo kitoje krantinėje. Tai apsunkino darbus“, – teigė uosto vadovas.

DFDS laivybos kompanijai įsigijus naujų keltų, kurių ilgis siekia iki 230 metrų buvo prailgintos krantinės ties Centrinių keleivių terminalu. Rekonstruotos krantinės ties bendrovėmis „BEGA“ ir KLASCO.

Darbai tęsiami „Vakarų laivų gamyklos“ teritorijoje, kur rekonstruojamos krantinės bei prie „Klaipėdos naftos“ 1 krantinės.

Šiems metams dar numatomi du dideli darbai: uosto vartų rekonstrukcijos projektas, kuris dabar yra konkurso stadijoje, bei akvatorijos išgilinimas iki 17 metrų, tam, kad galėtų laivai apsisukti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos