Tinklaraščiai, kuriuose rašoma apie oro bendroves ir keliones, Naujųjų Metų išvakarėse tiesiog pašėlo, kai akyli pirkėjai pastebėjo, jog „Cathay“ skrydžių iš Vietnamo į Jungtines Valstijas ir į Kanadą bilietus pirmąja ir verslo klasėmis savo svetainėje siūlo vos už 670 JAV dolerių už bilietą, tai yra neįtikėtinai pigiau, palyginti su įprasta jų kaina.
Paprastai kelionė į abi puses pirmąja klase kainuoja apie 16 tūkst. JAV dolerių, o verslo klase – apie 4–6 tūkst. JAV dolerių.
„Cathay“ tik po dviejų dienų viešai prisipažino suklydusi, o šios savaitės viduryje pareiškė neketinanti atšaukti per klaidą parduotų pigių bilietų.
„Mes suklydome, tačiau nekantraudami lauksime, kada galėsime pasveikinti pigiau keliausiančius keleivius mūsų orlaiviuose,“ – tviteryje parašė oro bendrovė, šią klaidą pavadinusi „NUOSTABIA staigmena ypatingu metu – pirmąją Naujųjų metų dieną“.
Oro vežėjos atstovas spaudai atsisakė nurodyti, kiek bilietų buvo parduota už mažesnę kainą.
Kelionių tinklaraštininkas Wangas Guanranas, svetainėje „hktravelblog.com“ prisistatantis slapyvardžiu „Dominicus“, papasakojo, jog pirmosios Naujųjų metų dienos ryte dirbo, kai maždaug 5 val. ryto Honkongo laiku pastebėjo svetaines, kuriose žmonėms buvo pranešama apie pigius skrydžių bilietus.
Per dvi valandas jam pavyko įsigyti penkis bilietus skrydžiams pirmąja klase iš Vietnamo į Niujorką ir atgal, kurie kainavo po 840 JAV dolerių, ir vieną skrydžio verslo klase bilietą už 699 JAV dolerius. Vėliau paieškos funkcija „Cathay“ svetainėje nustojo veikti.
„Man labai pasisekė, – pareiškė jis naujienų agentūrai AFP. – Dauguma Honkongo gyventojų po Naujųjų metų sutiktuvių miegojo ir tiesiog pramiegojo šią progą.“
Dauguma tų, kurie, sutrikus „Cathay“ bilietų užsakymo sistemos veikimui, nemiegojo, buvo Europoje ir Šiaurės Amerikoje, pažymėjo jis.
„Iki tol neatrodė, kad naujieji metai bus geri – dirbau ir ilgėjausi savo šeimos.“
Vyras apskaičiavo, kad po minėtų skrydžių jis sukaups apie 400 tūkst. oro mylių.
Jis tikino nujautęs, kad „Cathay“ neatšauks bilietų.
„Stačiau už tai, kad būtent dabar jiems reikia geros viešųjų ryšių kampanijos."
Nuostoliai ir duomenų apsaugos pažeidimai
2018-ieji „Cathay Pacific“ buvo nelengvi. Bendrovei teko konkuruoti su pigesnes paslaugas siūlančiais konkurentais iš žemyninės Kinijos dalies ir per pirmus šešis finansinių metų mėnesius ji patyrė 33 mln. JAV dolerių nuostolius.
O spalio mėnesį bendrovė pripažino, kad jos kompiuterinėse sistemose buvo užfiksuotas didelis duomenų apsaugos pažeidimas, nors po to, kai programišiai pavogė 9,4 mln. klientų duomenis, įskaitant kai kurių keleivių pasų numerius ir kredito kortelių duomenis, buvo praėję jau penki mėnesiai.
Regisas Cheungas, įsigijęs tris bilietus skrydžiams iš Vietnamo į Niujorką ir atgal ir vieną bilietą į Vankuverį, už kuriuos sumokėjo po maždaug 800 JAV dolerių, pagyrė „Cathay“ už tokį sprendimą dėl šių bilietų.
„Jeigu jie būtų atšaukę bilietus, žmonės po neseniai įvykusio duomenų skandalo imtų dar labiau nekęsti „Cathay“, – sakė jis AFP. Bendrovės sprendimas jai padėjo pagerinti savo įvaizdį.“
Tai nebuvo pirmas kartas, kai oro bendrovės per klaidą pardavė bilietus su didžiule nuolaida.
2014 metais „Singapore Airlines“ nusprendė neatšaukti maždaug 400 bilietų skrydžiams verslo klase į Australiją, kurie buvo parduoti už ekonominės klasės bilietų kainas. Pernai taip pat pasielgė panašią klaidą padariusi „Hong Kong Airlines“.
Tuo tarpu Kanados vežėjai „Air Canada“ savo buveinės šalyje šiuo metu tenka bylinėtis su grupe keleivių, kurie bendrovei pareiškė kolektyvinį ieškinį, kai ji 2015-aisiais atšaukė per klaidą parduotus pigesnius bilietus.