Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Po dešimtmetį trukusių kalbų Kaune pradėta statyti Marvelės krovininė prieplauka

Kairiajame Nemuno upės krante, Kaune pavasarį prasidėjo pirmieji Marvelės krovininės prieplaukos statybos darbai. Kalbos apie tai, kad ties Kaunu upėje būtinai reikalinga krovininė prieplauka sklandė dešimtmetį. Manoma, kad prieplauka taps lakmuso popieriumi – yra realus poreikis gabenti krovinius Nemunu ar ne. Šiuo metu vyksta parengiamieji darbai.
Marvelės krovininė prieplauka
Šioje vietoje iškils Marvelės krovininė prieplauka / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Prieplaukos statybos kainuos apie 9,5 mln. Lt. Projektas bus finansuojamas Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšomis. Apie 80 proc. sąmatos sudarys europiniai pinigai.

Statybos darbų darbus atlieka jungtinės veiklos sutarties pagrindu bendrovės „Kamesta“ ir „Šilutės polderiai“.

Darbų pabaiga – 2014 m. rugsėjis

Leidimas Marvelės krovininės prieplaukos statybos priemonių plano rengimui buvo duotas 2008 m., kai susisiekimo ministru dirbo dabartinis premjeras Algirdas Butkevičius, o statybos darbams startą davė dabartinis susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, praėjusių metų pabaigoje pasirašęs įsakymą Marvelės prieplaukos statybos darbams skirti per 9 mln. Lt.

Šiuo metu vykstantys teritorijos paruošiamieji ir žemės bei įvažiavimo į teritoriją įrengimo darbai jau leidžia įsivaizduoti būsimojo uosto erdves. Prieplaukos statybos darbus planuojama užbaigti iki 2014 m. rugsėjo mėn. 30 d.

Domisi užsienio verslininkai

Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) teigimu, pradėtas įgyvendinti projektas vis labiau patraukia verslininkų dėmesį. Privatūs Lietuvos investuotojai su partneriais iš Olandijos bei Didžiosios Britanijos planuoja įgyvendinti 100 mln. litų vertės krovinių pervežimo projektą Nemunu, kurio metu planuojama suprojektuoti ir pastatyti specialiai Nemunui pritaikytas baržas ir jomis gabenti krovinius maršrutu Kaunas – Klaipėda.

Kauno Laisvosios ekonominės zonos (LEZ) vadovo Vyto Petružio teigimu, užsienio verslo subjektai jau šiandien aktyviai domisi galimybėmis vežti įvairius krovinius vidaus vandenų keliais.

Krovininė prieplauka, galėsianti priimti iki 0,5 mln. tonų krovinių per metus, užpildys esminę spragą krovininės laivybos infrastruktūroje ir taps šalies vidaus vandenų logistikos pamatu.

Iš Kauno į Klaipėdą ir atgal – per 72 valandas

Paskaičiuota, kad barža iš Kauno į Klaipėdą, kur ji iškraunama bei pakraunama iš naujo, nuplaukia ir grįžta atgal per 72 valandas.

„Nors laiko sąnaudos atrodo pakankamai didelės, reikia įvertinti tai, kad vienu kartu krovinių yra pervežama keliasdešimt kartų daugiau nei automobiliais. Be to, baržomis gabenami kroviniai į uostą atvyksta laiku, kas leidžia tiksliai prognozuoti veiklą ir vystyti logistikos sistemą“, – svarstė  teigia VVKD generalinis direktorius Gintautas Labanauskas

Jo manymu, krovininė prieplauka, galėsianti priimti iki 0,5 mln. tonų krovinių per metus, užpildys esminę spragą krovininės laivybos infrastruktūroje ir taps šalies vidaus vandenų logistikos pamatu.

Krantinės ilgis – 120 metrų

Projekto įgyvendinimo metu bus pastatyta 120 metrų ilgio krantinė, apie hektaro ploto prieplaukos aikštelė su vidaus keliais, privažiavimo kelias, įrengta būtiniausia infrastruktūra saugiam prieplaukos eksploatavimui (vandentiekio, buitinių-ūkinių, paviršinių nuotekų, elektros tinklai).

Prieplaukoje bus galima perkrauti ir sandėliuoti vandens transporto priemonėmis atvežtas statybines medžiagas (tarp jų – birias), krovinius konteineriuose, medieną, didžiagabaritinius ir sunkiasvorius, kitus krovinius.

Bus atliekami krovinių iškrovimo iš laivų ir pakrovimo į laivus darbai, krovinių sandėliavimas (saugojimas) bei krovinių atvežimas ir išvežimas automobiliais.

Planuose – 38 mln. litų investicijų

Marvelės krovininės prieplaukos Kaune statybos projekto II etapas įtrauktas į rezervinių projektų sąrašą, jo vertė – 13 mln. Lt. Tačiau nėra numatytas laikotarpis, kada tai galėtų būti įgyvendinta, todėl projekto įgyvendinimo galimybės nėra aiškios.

Pasak G.Labanausko, jeigu įgyvendinus Marvelės krovininės prieplaukos statybos darbų I etapą pasiteisins krovinių srautų bei poreikių prognozės, tada bus svarstoma prieplaukos plėtros II etapo galimybė viešojo ir privataus sektorių partnerystės (koncesijos) būdu.

Privatus investuotojas į prieplaukos infrastruktūrą ir suprastruktūrą turėtų investuoti apie 38 mln. Lt bei gauti teisę prieplauką valdyti ir eksploatuoti 25 metus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais