Atsitiesti bandantiems automobilių pardavėjams koją kiša logistikos trikdžiai ir lustų krizė

Pernai metai automobilių pardavėjų verslui nebuvo sėkmingi – jų pajamos ir pelnas sumažėjo apie 15 proc. Šiais metais šios įmonės bando atsigriebti ir augina savo verslo apimtis – kai kuriais mėnesiais iki 40 proc. daugiau nei pernai. Automobilių pardavėjai šiuo metu yra įdarbinę 8 proc. daugiau darbuotojų nei pernai, ir moka 6 proc. didesnį darbo užmokestį – tačiau sektoriaus pajamos antroje šių metų metų pusėje nuosekliai mažėja, rodo „Scorify“ atlikta analizė.
Automobiliai
Automobiliai / 123RF.com nuotr.

TOP20 didžiausių sektoriaus įmonės pernai metais patyrė beveik 20 proc. pajamų bei pelno sumažėjimą, tačiau šiais metais jau įdarbino 3 proc. daugiau darbuotojų nei pernai, tačiau vis dar nepasiekė 2019 m. komandų dydžio, rodo „Scorify“ atlikta analizė. Atlyginimai per metus šiose įmonėse augo 3 proc. Statistikos departamento duomenys rodo, kad sektoriaus įmonių apyvartų augimas kaip reikiant įsibėgėjo šių metų antrą ketvirtį, ir kai kuriais mėnesiais iki 40 proc. viršijo 2020 m. pajamas.

Vertinant atskiras TOP20 įmones ir jų finansinius rezultatus pernai metais, „Scorify“ išskiria trys įmonės, kurioms pandemijos metu pavyko auginti savo pajamas – tai 10 kartų augusi „Mobility fleet solutions“, 25 proc. augimą pademonstravusi Škoda automobilių atstovė Kaune „Baltieva“ bei 16 proc. augusi Italijoje pagamintų automobilių pardavėja „Autobrava motors“.

Įmonės nuotr./Klaipėdoje atidaryta „Autobrava Motors“ atstovybė
Įmonės nuotr./Klaipėdoje atidaryta „Autobrava Motors“ atstovybė

„Skaičiuojame, kad po nesėkmingų pernai metų sektoriui, kuriame veikia apie 2000 įmonių, šiuo metu jau pradėjo mažėti kredito rizika, – komentuoja „Scorify“ verslo sprendimų vadovė Jurga Tamašauskaitė. – Pandemijos įkarštyje pernai metais tik apie 3 proc. įmonių vertinome kaip ypač mažos rizikos – šiuo metu tokių įmonių dalis yra padidėjusi iki 5 proc.“. Aukštos rizikos įmonių dalis per metus sumažėjo nuo 14 iki 11 proc. Palyginimui, bendrai apie 12 proc. Lietuvos įmonių yra vertinamos, kaip aukštos rizikos – ir šis skaičius nuo pernai metų nepasikeitė.

TOP20 automobilių pardavimų duomenys

Įmonės pavadinimas

2020 m. pajamos, Eur

2020 m. pelnas, Eur

Vidutinis darbo užmokestis (bruto), 2021 m. rugsėjo mėn. Eur

Darbuotojų skaičius, 2021 m. rugsėjo mėn.

„Autobrava"

238,243,124

3,436,519

2,845

16

„Baltijos autonuoma"

219,118,310

94,767

3,507

26

„Veho Lietuva“

95,772,945

-225,829

3,255

182

„Autojuta"

67,173,917

1,176,498

2,658

161

„ARX"

59,025,641

1,826,064

3,256

24

„Inchcape Motors"

58,671,000

404,000

2,646

194

„Sostena"

57,775,528

1,104,684

2,525

149

„Moller auto"

51,976,341

579,793

2,816

122

„Mototoja"

43,982,135

1,487,117

2,611

82

„Autoimex"

41,883,606

1,603,165

2,582

5

„Tokvila"

39,265,813

743,600

3,366

84

„Autovici"

35,783,314

809,744

2,155

93

„Prime Auto"

33,703,731

2,170,754

3,494

33

„Mobility Fleet Solutions“

33,334,903

817,613

ND

2

„Gelgotos transportas"

30,521,204

296,057

1,650

38

"Fakto" autocentras

28,869,988

976,281

2,302

65

„Autotoja"

28,724,325

1,021,378

2,429

83

„Baltieva"

20,702,267

722,196

2,699

42

„Baltijos realizacijos centras"

18,721,136

25,838

2,799

37

„Autobrava Motors"

16,719,351

-409,951

2,268

61

Pasak J.Tamašauskaitės, nors automobilių pardavėjų veiklos rezultatai šiais metais gerėja, tačiau pozityvių rezultatų gali tekti palaukti šiek tiek ilgiau.

„Logistikos trikdžiai bei pasaulinė lustų krizė neigiamai veikia šio sektoriaus atsigavimo prielaidas – šių metų pradžioje pradėjusios augti automobilių sektoriaus pajamos, antroje pusėje pradėjo mažėti“, – automobilių pardavėjų rezultatus komentuoja J.Tamašauskaitė. Palyginimui, birželio mėn. automobilių pardavėjų pajamos siekė 255 mln. Eur balandžio mėn., o rugsėjo – jau tik 178 ml. Eur.

„Taip pat atkreipiu dėmesį, kad jau ne vieną kartą vertindami didžiausias įvairių sektorių įmones pastebime, kad įmonės, iki tol sėkmingai teikę savo finansines ataskaitas, už 2020 m. to nėra padarę. Ne išimtis ir automobilių pardavėjų sektorius – pvz., vienas iš 2019 m. dvidešimtuko dalyvių „Krasta auto“ nėra Registrų centrui pateikusi savo 2020 metų finansinės ataskaitos, – sako „Scorify“ verslo sprendimų vadovė. – Ragintume didžiąsias Lietuvos įmones deklaruoti savo veiklos rezultatus ir tokiu būdu didinti rinkos skaidrumą, nes tai prideda daugiau pasitikėjimo ir leidžia partneriams aiškiau įvertinti tiek įmonių, tiek sektoriaus rezultatus“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis