Kaip 15min anksčiau informavo „Lietuvos geležinkeliai“, šie pokyčiai kiekvienoje maršruto atkarpoje pasireikš skirtingai.
Bene daugiausiai pabrangs bilietas keliaujantiems iki galutinių maršruto Vilnius-Marcinkonys stotelių.
Iš Vilniaus į Marcinkonis važiuojantys keleiviai mokės nebe 6,4 euro, o jau 7,7 euro. Norintys tuo pačiu maršrutu nuvykti iki Varėnos mokės 1 euru daugiau nei dabar. Tai – 19 proc. padidėjimas.
Kelionės kitomis kryptimis brangs mažiau – keliaujantiems į Aukštaitiją maršrutu Vilnius-Turmantas, kelionė iki paskutinio, šalia Latvijos sienos esančio taško kainuos nebe 8,30 o 9,10 euro.
Maršruto Vilnius-Klaipėda bilietas II klase šiuo metu kainuoja 22,5 euro. Nuo birželio 1 d. analogiškas bilietas kainuos 24,8 euro. Bilietų kaina pirma klase kyla nuo 32,1 iki 35,30 euro.
Bilietas maršrutu Vilnius-Kaunas II klase daugumoje maršrutų brangs nuo 7,7 iki 8 eurų. Kelionės tuo pačiu maršrutu II klase greičiausiais traukiniais kils nuo 9,10 iki 10 eurų.
Bilieto Kaunas-Kybartai kaina didėja nuo 5,80 iki 6,40 euro, iš Laikinosios sostinės važiuojantys į Marijampolę už bilietą mokės 4,90 euro vietoje 4,40 euro.
Traukinio Panevėžys-Mažeikiai bilietas, šiuo metu kainuojantis 8,9 euro, nuo birželio kainuos 10,2 euro, t. y. beveik 15 proc. daugiau.
Brangs ir trumpiausi maršrutai. Vilnius-Jašiūnai bilieto kaina didės 30 ct, Vilnius-Kena – 20 ct, Šiauliai-Radviliškis – 30 ct.
Tiesa, važiuojantiems itin trumpus atstumus bilieto kaina gali ir nesikeisti – pavyzdžiui, vykstantys II klase tarp Kauno traukinių stoties ir Palemono kaip ir iki šiol mokės 1 eurą.
Kadangi dalis papildomų paslaugų, tokių kaip didesnio bagažo, gyvūno ir dviračio pervežimas, priklauso nuo reguliaraus bilieto kainos, tokios paslaugos pasirinkimas bilieto kainą taip pat padidins.
Štai dviračio pervežimui taikomas 45 proc. dydžio mokestis nuo reguliaraus bilieto kainos.
Tad, pavyzdžiui, norėdami į nusivežti dviratį iš Vilniaus į Ignaliną nuo birželio 1 d. už pilną bilietą mokėsite 87 centais daugiau, važiuodami į Marcinkonis – 1,89 euro daugiau.
„LTG Link“ atstovė Kotryna Dzikaraitė anksčiau 15min komentavo jog pastaraisiais metais reikšmingai kilo bendrovės sąnaudos: augo darbo užmokestis, traukinio priežiūros ir rangos kaštai, reikšmingai keitėsi elektros energijos ir dyzelinio kuro kainos, taip pat pakito makroekonominė aplinka.
Vidutiniškai 11 proc. traukinių bilietai branginti ir pernai, motyvuojant panašiomis priežastimis.
„Vertinant visus vykdomus maršrutus ir jų atkarpas, konkrečių maršrutų standartinio 2-3 klasės traukinio bilieto kaina daugiausia gali padidėti iki 2,30 euro. Bendrovė „LTG Link“ ir toliau tęs taikomą itin plačią nuolaidų ir lengvatų politiką“, – komentavo K.Dzikaraitė.
Bus daugiau nuolaidų terminuotų bilietų pirkėjams
Vis dėlto, dažnai traukiniais keliaujantiems žmonėms skirtiems terminuotiems bilietams taikomos nuolaidos nuo birželio 1 d. bus didinamos.
„Dažnai traukiniais keliaujantys klientai galės rinktis terminuotus 30-ties kalendorinių bilietus su 54 proc. vienai kelionei taikoma nuolaida arba terminuotus 30-ties kalendorinių dienų bilietus savaitės dienoms (nuo pirmadienio iki penktadienio) su 39 proc. vienai kelionei taikoma nuolaida. Iki birželio 1 d. tokio tipo bilietams, atitinkamai, buvo taikomos 50 ir 35 proc. nuolaidos“, – nurodė K.Dzikaraitė.
Skaičiuojama, kad 2022 m. kas antras bendrovės parduotas bilietas (iš viso beveik 1,8 mln.) buvo parduotas su nuolaida arba lengvata.
„Trijų asmenų ar didesnėmis kompanijomis keliaujantys žmonės gali pasinaudoti grupėms taikoma 10 proc. nuolaida, 21-30 asmenų grupės taikoma 15 proc. nuolaida, o 31 ir didesnės asmenų grupės – 20 proc. Be to, taikomos lengvatos ir nuolaidos senjorams, studentams, moksleiviams, vaikams, individualių poreikių turintiems ir nukentėjusiems asmenims, POLA kortelių turėtojams, terminuotus bilietus bei bilietus „atgal" įsigyjantiems žmonėms“, – nurodė „LTG Link“ atstovė.
Kartu „LTG Link“ supaprastins populiariausio maršruto šalyje Vilnius-Kaunas bilietų kainodarą – nuo birželio 1 d. keleiviai bus kviečiami rinktis įprastos kelionės trukmės arba ekspreso traukinių reisus.
2022 m. I pusmečio duomenimis, „LTG Link“ pervežė 2,212 mln. keleivių, gavo 31,223 mln. eurų pajamų ir turėjo 1,8 mln. eurų pelno.
Populiariausi maršrutai buvo Vilnius-Kaunas (34 proc. visų vietinių keleivių), Vilnius-Klaipėda (14,7 proc.), Vilnius-Turmantas (13,8 proc.) bei Vilnius-Marcinkonys (7,1 proc.). Panašią dalį užėmė ir Vilnius-Trakai maršrutas (7 proc.)