„Ryanair“ nusprendė nuo kovo pabaigos panaikinti septynis skrydžius iš Talino ir toliau aptarnauti aštuonis maršrutus.
Kompanijos lėktuvai iš Estijos sostinės neskraidys į Pafosą (Kipras), Paryžių, Dubliną, Niurnbergą, Neapolį, Bilundą (Danija) ir Maltą.
Kaip skelbia ERR, Talino oro uostas šiais metais pirmą kartą per dešimtmetį padidino oro uosto mokesčius.
„Praėjusią vasarą pradėjome konsultacijas su oro linijų bendrovėmis dėl skrydžio į Taliną mokesčio padidinimo 30 proc. Esame priversti didinti mokesčius, nes dėl 20 proc. infliacijos neįmanoma teikti paslaugų ankstesnėmis kainomis. Kitaip tariant, didėjančios išlaidos, be abejo, turi įtakos oro linijų bendrovių sprendimams“, – komentavo oro uostą valdančios „Tallinna Lennujaam“ finansų direktorius Eero Pärgmäe.
E.Pärgmäe estų žiniasklaidai pridūrė, kad kai kurios žemų kaštų oro linijoms Taline vis dar taikomos vadinamosios naujų maršrutų nuolaidos ir jos iki kitų metų nebūtų sulaukusios mokesčių didinimo. Anot jo, tai reiškia, kad kai kurie skrydžiai buvo nutraukti vien dėl prasto pelningumo, skelbia ERR.
Skelbiama, kad vasaros sezono metu tiesiogiai iš Talino oro uosto bus galima skristi beveik 50 krypčių su 15 skirtingų oro linijų bendrovių. Talino oro uostas tikisi 2023 m. aptarnauti tris milijonus keleivių.
Primename, kad praėjusį penktadienį „Ryanair“ oficialiai pranešė apie du atšaukiamus skrydžius iš Vilniaus oro uosto. Dar 11-koje krypčių bus retinami suplanuoti skrydžiai.
Oficialiame pranešime bendrovė teigė, kad tokį sprendimą priėmė dėl Vilniaus oro uoste taikomų naujų įkainių.
Lietuvos oro uostų vadovas Aurimas Stikliūnas pirmadienį 15min aktualijų laidos „15/15“ eteryje teigė, kad tokia oro linijų taktika nėra naujiena.
„Tokį žingsnį mes iš dalies vertiname kaip viešą spaudimą, kadangi ši oro bendrovė taiko tokią praktiką ir kituose Europos oro uostuose, kitose šalyse. Tokią, sakyčiau, agresyvią derybų taktiką tam, kad gautų kuo didesnę vertę iš skirtingų oro uostų“, – kalbėjo jis.
Kaip skelbta dar liepą, nuo 2023 m. sausio 1 d. išvykstančio keleivio įkainis Vilniaus oro uoste paaugo 27 proc. – nuo 8,03 euro iki 10,21 euro.
Didžiųjų orlaivių tūpimo mokestis taip pat pasiketė 15 proc. – nuo 7,57 euro iki 8,74 euro už vadinamąją maksimalią orlaivio pakilimo masės (angl. santrumpa – MTOW) toną.
Oro linijoms, operuojančioms Talino oro uoste, nuo 2023 m. sausio 1 d. galioja tokie tarifai: kiekvieno išvykstančio keleivio mokestis siekia 10,50 euro, o nusileidimo mokestis – 7,50 eurų/toną MTOW.